|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-13 09:29:00
|
|
sten |
Du har en poäng här. 4 points!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-13 09:31:00
|
|
Puppi |
Men vad bra! Allt löser sig om vi kvinnor bara inser att vi ska uppföra oss som killar alltid gjort! Eller kan man möjligen istället inse skillnaderna och ta ansvar för sina egan handlingar...? Jag har f ö genomskådat min killes credbehov för länge sen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-13 09:57:00
|
|
Lena |
Mest gamla klyschor och skåpmat som både tuggats och spottats ut av andra. Jag hade hoppats på något nytt och mer insiktsfullt, vilket möjligen var för naivt men förhoppningen finns ju alltid närvarande som en sorts bakgrundsstrålning hos mig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-13 10:49:00
|
|
Mange |
Hela Sverige skrattar...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-13 15:05:00
|
|
Eleonor |
Visst ligger det något i det du säger. Men varför måste jämställdhet mellan könen alltid handla om att kvinnor ska lära sig att skrika lika högt som männen? Det borde vara minst lika viktigt att värdesätta emotionell intelligens, intuition och omvårdande egenskaper, som likvärdiga med traditionellt associerade manliga egenskaper/sysselsättningar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-13 15:29:00
|
|
Kalle G |
Menar du att killar kräver mer uppskattning och uppmärksamhet än tjejer? Ojojoj...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-14 02:13:00
|
|
jocke |
Ett dåligt skämt...eller? Dåligt självförtroende finns självklart hos både tjejer och killar...sättet att förhålla sig till ”icke närstående” och att prata om sig själv skiljer sig nog oftast åt. Många av de sk "framgångsrika männen" söker kanske maktpositioner som kompensation för något annat, t ex bristande självförtroende. Däremot lägger nog oftare killar allt krut på en sak, t.ex jobbet - vissa når högt andra faller pladask. De som tror de är störst bäst och vackrast genomskådas alltid…
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-16 12:40:00
|
|
Yanni |
Från verkligheten. Anställningsintervju med kvinna 35 år:
-Kan du engelska?
-Njaaa. Jag har bott i USA i sju år...
Med man 35 år:
-Kan du engelska?