SMS-tummar och mail-manier

Den här tråden diskuterar artikeln SMS-tummar och mail-manier.
Inlägg #1: Postat: 2003-03-13 16:43:00
Mikael
Oj, du verkar lite teknikfientlig. Själv gillar jag SMS eftersom det är enkelt och effektivt, man kan få fram det man vill säga oavsett omständigheter mottagaren vill inte prata med dig, mottagaren eller du själv är på en högljudd fest el. dyl., mottagaren eller du själv har dåligt batteri och det skulle annars bli en "hej, jag har dåligt batteri, *piip piip*"-diskussion, osv..
Inlägg #2: Postat: 2003-03-13 16:57:00
Eva R
hehe, jag jobbar dagligen med just teknik så jag kanske bara är miljöskadad :
men jag har kommit på mig själv med att många gånger inte ens överväga att till exempel ringa utan sms:ar "by default"
men jag håller med om att det finns tillfällen då sms är smidigt
Inlägg #3: Postat: 2003-03-13 19:52:00
Gnurf
Brukar göra det som är billigast. På dagarna SMS:ar man och på kvällarna ringer man.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-13 21:42:00
Carola
Brukar faktiskt smsa på dagtid, men nu slår det mig. Trodde jag hade drabbats av mustumme, låter knepigt ja:. Men självklart är det just smstumme. Sen är det såå irriterande när man råkar hoppa över, och får börja om: Men det är lite kuligt med sms ibland. Samtidigt irritterande av allt pip runt omkring.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-14 02:24:00
SUZ
VAD AER DET SOM AER FEL MED SMS ? DET AER JAETTEBRA ! DET AER DYRT AT RINGA O MAN KAN KONCENTRERA DET MAN VILL SAEJA,SEN ATT TALA OM AT MAN HAFT MOBIL SEN 1995 LAATER SOM OM DU VILL SKRAEVLA OM AT DU MINSANN VAR TIDIG :
SAA VAR AEVEN JAG FD ERICSSONARE,,,,
Inlägg #6: Postat: 2003-03-14 09:44:00
kalle
Att smsa jämt är tonårigt.
Inlägg #7: Postat: 2003-03-14 11:32:00
Fredrik Jung Abbou
dumt att tro man kan ta patent pa "socialt" beteende att det enbart galler nar man traffas pa en fika. Vi ar idag 100ggr socialare an vi ngnsin varit med tanke pa att SMS, mobil o framfor allt icq ger oss direktkontakt socialt med slaktingar, vanner o familj i samma kontor eller i Australien om du sa vill.
Inlägg #8: Postat: 2003-04-15 09:42:00
Robban
tack...
för din vishet i den här frågan

jag har länge varit en motståndare till all den här teknologin som fjärnar oss från varandra... i höstas, när jag fyllde 35, så fick jag en mobil av mina vänner för att jag varit så svår att få tag på... sedan dess så e det ingen som ringer mig

he he he
Laddar...