|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-10 18:49:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Snälla Zeid! Jag är den här sajtens
radikalaste invandringsrestriktionist
inbillar jag mig, men jag håller helt
med dig. Tro inte att alla högervridna, provästliga "xenofober"
tycker mord på oskyldiga mänskor
är okej. Krig legaliserat mord - om
det inte är i självförsvar. Du är en
människa även om du är muslim,
och jag har en konstig spärr mot
att hata mänskor bara så där utan
anledning. Peace, brother.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-10 18:52:00
|
|
Markus Hankins |
Men nu är det faktiskt så att Irak har massvis av kemiska och biologiska vapen som inte är skrotade, detta vet "vi" på grund av att dfet var CIA som sålde dessa vapen till dem under Iran/Irak-kriget. Att det inte är skrotade vet vi genom vår illegala satellitövervakning av varenda tum av Irak plus att vi sålde lite mer kemiska vapen till Saddam under Gulfkriget under täckmantel, för hey inrullande dollar är ju ändå en förtjänst?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-10 19:46:00
|
|
Stefan |
Det som skrämmer mig mest är hur hela diskussionen om Irak förs långt över huvudena på de personer som kommer att vara utsatta i första person. Bush och Blair talar om Irakernas bästa, men inte f-n har dom frågat gemene Irakier vad dom anser innan retoriken började. Jag blir uppgiven och upprörd.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-10 22:08:00
|
|
Ramona Danlen |
Ställ frågan till Saddam! Han bör vara den som kan besvara den om han känner för det!Hur många vill han döda innan han är nöjd? Hur mycket makt vill han ha innan han är nöjd? Vilka länder vill han invadera? Hur många ska han få döda?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-11 16:31:00
|
|
Staffan Huss |
Hej Zeid! Jag tror inte heller att herrarna Bush och Blairs krigsönskan är lösningen på Iraks problem. En redan hårt drabbad civilbefolkning får genomlida ännu fler fasor. Ett ljus i mörkret är väl att många andra mäktiga män inte delar deras uppfattningar? Ha det!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-11 17:27:00
|
|
Sara |
En välskriven, välbehövlig och mycket intressant artikel! Tack. Tycker att du tog upp en rad viktiga aspekter som alltför ofta glöms bort i ett sammanhang där de definitivt bör vara det man tänker på, tar hänsyn till och använder som grund för de beslut man fattar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-11 23:56:00
|
|
CalWin |
Är det inte Saddam som ska välja? Sluta vara diktator och låt demokrati råda! Då försvinner ju hela problemet. Han kan ju t.o.m gå i exil och leva någorlunda dräglit, Och det är inte fy skam för en som kommer att få dela rum med Hitler och Stalin i helvetet
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-12 21:35:00
|
|
klas |
Tycker du då verkligen att FN ska vika sig för Irak? vad sänder det för budskap till alla diktatorer världen över? Om man bara trilskas och ljuger tillräckligt mycket så klarar man sig undan och blir en respekterad medlem i värdlssamfundet?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-03-13 11:15:00
|
|
Daniel |
Men hur ska man göra då? Utan sanktioner hade kurderna i norra irak varit döda för länge sedan, Saddam hade haft en jättearmé och denna gång byggt en lite bättre missil som faktiskt hade slagit ner i Israel. Och detta är även vad jag är övertygad om kommer hända i längden om sanktionerna hävs och USA drar sig tillbaka. Hur ska vi göra då? Och ha i åtanke - utan USA åker vapeninspektörerna ut med arsel före.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-03-13 16:04:00
|
|
Sara |
Bra skrivet!! Jag kommer att tänka på i höstas när alla västländer inkl USA fördömde Rysslands sätt att offra massa gissan för att få slut på gisslandramat på teatern. De sa "det är den ryska mentaliteten som tillåter att civila offras i sån omfattning" men det är ju precis samma som Bush o Blair ska göra nu mot irakierna...
|
| |