Får jag vara kvinnlig?

Den här tråden diskuterar artikeln Får jag vara kvinnlig?.
Inlägg #1: Postat: 2003-03-04 17:18:00
Michael Ståhlberg
Lilla gumman. . . förlåt, tar tillbaka
i 190! Hm. Jo, jag vill att du skall
vara kvinnlig: framför allt raka benen jag ansar näs- och öronhår
så va tusan. Armhålor och bikinilinje
kan kvitta. Har ett fint minne av
en grekiska som inte var noga med
nämnda linje.
Inlägg #2: Postat: 2003-03-04 18:48:00
Andreaz
Sannerligen mycket välskrivet och välformulerat. Är du singel? ;-
Inlägg #3: Postat: 2003-03-04 20:25:00
jenny
Vem hindrar dig?
Inlägg #4: Postat: 2003-03-04 21:30:00
Anna Hahne
Är det Zoltans lilla kuttersmycke som är ute och visar upp sin välsminkade näsa? "..vill gärna få använda puderdosa och göra mig fin i håret. Det gör jag för att det är glädjefyllt .... och för att jag är en kvinna." Du anser det alltså kvinnligt och feminint att pudra näsan och göra sig fin? Det är en könsroll du vill bevara.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-05 00:51:00
Bobo
Men bete dig så då...det är för sjutton ingen som hindrar dig. Men om du börjar kämpa för alla kvinnors rätt att bete sig som våp så betackar iaf jag mig den hjälpen. För jag känner mig fan så kvinnlig även fast jag inte går runt och viftar med en liten puderdosa hela dagarna...
Inlägg #6: Postat: 2003-03-05 12:55:00
stålrör
Ett tips till dig som påstår dig vara "född kvinna", och gilla det. Gå till flickor.se och anmäl dig, du skulle passa fint där. Stövlar & kortkort gillar de. Och välrakat förstås, men det e väl inga problem f dig? Lycka till, tjingeling tihi...som ni vinnor säger
Inlägg #7: Postat: 2003-03-06 16:56:00
adam
Trevlig text, sund inställning och många fula påhopp och föraktfulla inlägg i kommentarerna. Skriv mer, jag läser gärna.
Inlägg #8: Postat: 2003-03-07 16:53:00
Mira
Håller med dig till viss del. Absolut går det att förena feminism med att göra sig fin och sminka sig. Men att det är kvinnligt är ju bara en konstruktion av människan. Visst kan man väl vara kvinnlig utan att sminka sig och bry sig om ytan så där jättemycket? Men ändå, bra text!
Inlägg #9: Postat: 2003-03-07 22:31:00
Max
Lysande!
En nyanserad röst i en sinnessjuk samhällsdebatt. Låt oss tillsammans gå ut på jakt efter dom som vill stjäla vår identitet och sänka oss ner i neomoralismens mörker!... Aiight!?
Inlägg #10: Postat: 2003-03-08 17:24:00
Ulrika
Jag tycker absolut att man kan få sminka sig och samtidigt vara feminist, något jag faktsikt tror många feminister kan skriva under på. Det i din artikel som dock gör mig upprörd är följande:

"I all min femina kvinnlighet och naturlighet så vill jag bejaka oss kvinnor för den kraft som vi har och alltid har haft".

Vad är det för naturlighet du pratar om och menar??? Menar du verkligen att kvinnor skulle ha en inbyggd naturlig kvinnlig- och moderlöighet?
Inlägg #11: Postat: 2003-03-14 15:48:00
kitano
tröttsam, ointressant egocentrerad artikel....
Laddar...