Tiggarjävlarna ska bort!

Den här tråden diskuterar artikeln Tiggarjävlarna ska bort!.
Inlägg #1: Postat: 2003-02-28 09:50:00
Gösse
Bra text maggis!
Inlägg #2: Postat: 2003-02-28 10:36:00
Juanita Gina Zanetti
Är detta sant? Vad är det för politiker? Amerikaner vet nog vad en tiggare är när de ser en. Jävlar, jag blir så arg när jag tänker på att idiotgubbar som han har inflytande på vårat samhälle.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-28 12:19:00
Helena
Bra skrivet! Tyvärr verkar det inte som om våra politiker bryr sig.. Att ta tag i problemen skulle vara att erkänna att de existerar och vissa vill nog inte kännas vid det...För i välfärdsstaten Sverige har vi ju inga tiggare, hemlösa eller missbrukare eller hur?
Inlägg #4: Postat: 2003-02-28 12:38:00
ahnberg
Du beskriver ett stockholmsproblem. Skrattade gott när jag såg ett gäng uteliggare närma sig slutet i rask takt en dag i januari när jag var på besök. Visst finns det uteliggare i gbg och malmö också, men inte alls i samma utsträckning som här. Det mest skrämmade var att alla verkade skita i de mest utsatta och ändå hör jag hymlandet om vilken jävla fin stad huvudstaden är. Fin? För vem då? Mvh, A
Inlägg #5: Postat: 2003-02-28 13:59:00
Mike
Citatet luktar svaghetsförakt och fascism. Tiggeri är sällsynt i USA pga av att stadsplaneringen inte lämpar sig för det, med undantag av t.ex. NYC. Tiggeri i dagens i-länder handlar dock knappast om att få mat för dagen.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-28 14:22:00
Man
Ännu en gång får man bekräftat vilka värderingar som egentligen döljer sig bakom moderaternas fasad - gynna de starka och skit i de svaga...
Inlägg #7: Postat: 2003-02-28 18:27:00
Erik Lindgren
Det värsta är åtgärderna som börjar torna upp sig, som bara förvärrar för alla. Att man t ex börjat låsa de offentliga toaletterna i Sthlm på natten, vem hjälper det? Bostadsområden skaffar säkerhetsutrustning i form av speciella lås och bevakning, för att slippa uteliggarna som vilar i trappuppgången. På vilket sätt löser detta problemet långsiktigt? Jävla idioti!
Inlägg #8: Postat: 2003-03-04 14:55:00
Magnus
Formulerat som ett klassiskt uttalande från en verklighetsfrånvarande överklassnobb, ja. Men jag förstår ändå att många känner sig otrygga pga vissa missbrukare. Inte alla är ömkansvärda varelser som vill ha några slantar till natthärbärge, många tiggare är agressiva och hotfulla, och jag förstår att det skrämmer vissa.
Inlägg #9: Postat: 2003-03-05 17:32:00
Rikard Junkergård
Uteliggarna måste själva vilja hjälpa till med att komma på fötterna.
Vad vill ni att politikerna skall göra? Det är ju vuxna människor vi pratar om och om de inte vill behandlas och inte sköter kontakten med socialen vad kan man göra.
Laddar...