Inlägg #1: Postat: 2003-02-26 08:15:00
|
Maria Flink |
Tack! Du satte ord på det som jag känner. Jag har försökt att skriva något om detta också men det hamnade lite fel. Tack än en gång!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-26 09:55:00
|
Nartin |
jämförelsen RobinsonMirre-Kungen/Jan Guillou haltar väl ändå en aning. Vad är det som säger att de inte kunnat ställa samma runkfråga till en av de manliga deltagarna?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-26 09:58:00
|
Robinson-Nartin |
För övrigt kan man väl säga att Charles blev ganska hårt mobbad av sina kvinnliga lagkamrater. Eller beror detta på något annat än att han är man?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-26 10:11:00
|
Tomas Engman |
Ja du Alexandra...Du lever allt i din egna lilla värld. Jag måste säga att du bär på en sällsynt dubbelmoral och saknar en verklighetsuppfattning om hur samhället fungerar. Läs gärna min kommande artikel om hedersmord, för det är väl något västvärlden kommit på?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-26 11:13:00
|
Marie Hellström |
Några frågor att ställa sig är: Vad är integritet? Var går gränsen för en individs integritet och vem sätter gränsen? Får man fråga vem som helst hur ofta dom onanerar? Och vem har rätttigheten att inte svara på frågan och bli respekterad för det. Lite tänkvärt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-26 13:40:00
|
Moby |
I dagens politiskt korrekta Sverige finns endast ett tabu, och det är att ha en nyanserad intsällning till droger. Debatten tillåts föras med halvsanningar och direkta lögner, där förespråkarna för en sundare politik idiotförklaras. Tack för ordet!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-26 14:02:00
|
Pervot |
Klart att Guillou inte skulle fått en sådan fråga, tyvärr. Men det borde vara så att man kan fråga om sådana saker till alla utan att någon tar illa vid sig eftersom vi talar om ett vanligt mänskligt behov. Fast varför vi behöver veta om andra utför sina behov ordentligt vet jag inte, kanske är vi alla lite mammor innerst inne? *Har du onanerat ordentligt nu pojk? Ja mamma. Bra, tvätta händerna nu så blir det mat*
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-28 11:45:00
|
Lisa |
Håller helt med dig. Varför ska det vara så självklart att prata om sex i tv? Jag tycker vi har fått alldeles för stor "sexpress" i Sverige. Visst är sex viktigt, men det är inte det absolut viktigaste i livet.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-03-02 12:01:00
|
Yanni |
Att onanera är lika självklart och naturligt som att kissa. Alltså ingenting som måste tas upp till diskussion heller. Eller ältas i spalter...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-03-24 15:29:00
|
Tove |
Jag tycker absolut att det är viktigt att diskutera huruvida en persons onanivanor är av allas intresse. och jag är inte säker på att jag tycker det.
Men när jag valde att ställa den här frågan var det utifrån att flera olika, manliga, Robinson-deltagare fått just den här frågan. Då är det grabbig coh skön jargong. När jag ställer frågan är det pinsamt och äckligt. Det är det jag vänder mig emot.
Jag undrar också om det hade varit befogat att ställa frågan till Big brother-Emma?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-03-24 15:31:00
|
Tove |
forts
Jag undrar också om det hade varit befogat att ställa frågan till Big brother-Linda, bara för att hon skulle vara en bimbo? Då är det väl mer befogat att ställa den till någon som man tror kan svara på tal?
Och det tyckte jag att Mirre gjorde bra. Att kvinnlig onani forfarande rör upp så mycket känslor är beklagligt.
Respektlöshet är att skriva en krönika med personangrepp mot någon när man inte ens har hört programmet. Mot någon som dessutom inte har möjlighet att försvara sig.
|
|