Tidelag inte samma sak som pedofili

Inlägg #1: Postat: 2003-02-25 11:53:00
Triton
Nu fick jag klart för mig ang. mina tankar om Annas zoofili artikel. Hon gör just det som hon säger att vi inte ska göra nämligen överföra våra känslor på djuren och inbilla oss att de njuter. Hon gör likadant och inbillar sig att det för ett djur är ett övergrepp på samma sätt som på en människa. Men vi människor är uppfostrade sedan födseln i de flesta fall med integritet. Djur har ingen integritet, inga mänskliga rättigheter.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-25 11:54:00
Triton
Vi kan göra i stort sett vad vi vill med ett djur bara det inte tar skada. Det sker dagligen, bara att gå ut med hunden i koppel, är det ett övergrepp? nej men för en människa är det det.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-25 13:47:00
Brax
"Ärligt talat, vem offrar du? Ditt barn eller din katt?" <-- låtsasfråga. Man måste inte offra något.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-25 17:28:00
Anna Hahne
Kan man inte få vara emot BÅDE pedofili och zoofili? Måste man välja? Och måste man bedöma det ena viktigare än det andra? Ska det ena utesluta det andra?
Inlägg #5: Postat: 2003-02-25 18:22:00
Sara
”…om det står mellan övergrepp på ens barn och ens hund så ser man hellre att det är hunden som blir utsatt." Absurt påstående. Vem har sagt att man kan välja och varför ska man behöva det? Man måste självklart kunna vara emot att både barn och djur utnyttjas sexuellt. Diskussionen har dessutom spårat, varför diskutera om man hellre vill att djur utnyttjas än barn? Diskutera det som Hahne faktiskt tog upp; hur samhället tiger när det gäller zoofiler.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-27 20:39:00
Trojan
Du verkar konstatera själv att både tidelag och pedofili är vidrigt.
Även om man tycker att det ena är mindre vidrigt, gör det väl ändå inte det mindre fel i sak?
Att få båda benen avhuggna är tråkigt, men betyder det nödvändigtvis att det är kul att bara få ena benet avhugget?
Jämförelsen mellan barn och djur kan peka på deras gemensamma utsatthet, speciellt vad gäller medvetandenivå, försvarsmöjligheter och kommunikation.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-28 22:36:00
Bengt
You suck. Djur e lika mkt värda som barn.
Inlägg #8: Postat: 2003-03-02 17:39:00
Riobravo
Den här artikeln tillförde ju typ ingenting. Förstoringsglas på något totalt meningslöst. Ett farthinder för debatten, inget annat.
Inlägg #9: Postat: 2003-03-05 21:57:00
alv
"Men jag har hållit med dem som sagt att med tanke på hur världen ser ut idag, med svältande människor och krigshot, så är de mer relevant att lägga sitt engagemang på det snarare än på att grisar får åka trångt i ett tåg." om det är det som pluppar upp i era huvuden när ni tänker djurrätt så läs på. grisar som åker trångt!?... vadfan det gör jag också varenda morgon på tunnelbanan. ..fortsättning följer..
Inlägg #10: Postat: 2003-03-05 21:58:00
alv
...forts.. men jag får inte gifter insprutade i mig för att de avsiktligt ska hända onaturliga och plågsamma saker med min kropp. jag föds inte upp och göds för att dödas och säljas som mat. dethär är ett problem som alla anndra. och allvarligt talat så står lösningen till detta problem bra mycket närmre än lösningen på usa:s krigshot mot irak. djurindustrin behöver bara en bojkott. köp vilt! det är vi i västvärlden som har råd.
Inlägg #11: Postat: 2003-03-08 13:12:00
Crady
Människor är inget mer än djur...

Kingdom: Animalia
Phylum: Chordata
Class: Mammalia
Order: Primates
Family: Hominidae
Genus: Homo
Species: Homo sapiens

Där ser ni överst; Animalia. Alltså DJUR. Inte ett skit mer.
Inlägg #12: Postat: 2003-03-29 13:14:00
Carin Nordström
Är djursex lika vidrigt som barnsex? Hmmmm, måste tänka...

Återkommer omdet!
Laddar...