Antiamerikanism är inget problem

Den här tråden diskuterar artikeln Antiamerikanism är inget problem.
Inlägg #1: Postat: 2003-02-22 08:24:00
Sari Hänninen
Tack Pascalidou för att du skriver så rakt och ärligt! Tack oxå för din fantastiska självbiografi. Jag ville redan då kontakta dig och visa på min uppskattning. Du är fantastisk som orkar kämpa vidare för din och andras skull! Kram, Sari, :-.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-22 14:46:00
Fredde
a Men för fan Alexandra..snälla,lilla rarar goda vän.., tror du inte att folk tittar på sex in the city, och åker till usa , och låter sig svärmiskt förföras av asiaternas kokkonst, och den världsligt mixade popurrin av den amerikanska livsstils idè
Inlägg #3: Postat: 2003-02-22 14:48:00
fredde
del 2 det är ju just det som får folk arr plötsligt komma i konflikt med dessa frågor, guds allsmäktige usa, och nu bödel..vad tror man egentligen, usa har ett par miljoner död på sina samveten under 50-60-70 i andra länders regimer, dom som är vkana skiter väl i den amrikanska drömmen, dom tar avstånd
Inlägg #4: Postat: 2003-02-22 14:50:00
fredde
och det ÄR ju inte samma människor idag som reagerar på dessa antiamerikakanska strömningar som idag har blossat upp, det är inte vårat fel alexandra
Inlägg #5: Postat: 2003-02-22 14:53:00
fredde
Usa är inte okänt för oss alla andra, hur rosenrött allt verkar, och den tydliga krigsparadoxen i vårt medvetande manifesteras, det är som du säger folk är trötta på att usa skall träda över mänskliga rättigheter
Inlägg #6: Postat: 2003-02-22 14:55:00
fredde
och då tar jag inte med anriterrorlagarna som medger tortyr i idag, allt sanktionerat från högsta amerikanska ledningen, tänk om din bror eller syster fastnade misstänkt i en kontroll, av en slump pekas denne ut, och plötsligt förändras livet för dig och dina familj drastiskt
Inlägg #7: Postat: 2003-02-22 14:57:00
fredde
glöm då inte, att dom som producerade sex int the city, gjorde mitt grekiska bröllop, eller asisaten som gör den utsökta thailunchen, dom skiter i din bror eller syster..
hur god är maten alexandra, hur härlig är humorn i teveprogrammet,
Inlägg #8: Postat: 2003-02-22 15:01:00
Fredrik Reimarker
du har rätt, man skall inte blanda in antiamerikanska åsikter i allt, man måste separera, men hur skall man göra det till slut alexandra? hur?

folk som skrattar så fort buschs ansikte dyker upp på löpet," inte den idioten igen.."
folk är så djävla trötta, skriv om det istället alexandra! skriv om den nya medvetenheten i europa som lika en jodbävning trycker ifrån sig den amerikanska kontinenten, vare sig dom ser på sex in the city eller inte.
Inlägg #9: Postat: 2003-02-22 15:05:00
Fredrik Reimarker
och usas makt att hävda sin suveränitet gällande att sätta mänskligheter ur spel, och ha egna krigslagar nere på kuba, får ju en normalt funtat människa att tänka till, en blind säger inget, en som inte lyssnar håller tyst, en som håller för munnen är feg, men det är så, och tyvärr så färgas antiamerikanismen allt med starkare för varje dag som går.
läs tidningarna,
Inlägg #10: Postat: 2003-02-22 15:06:00
Fredrik Reimarker
SISTA KOMMENTAREN
läs oppinionen alexandra, sitt inte i din bubbla, utan bli medveten.
med vänlig hälsning, ej antiamerikan, men en djävligt trött malmöit!!
Inlägg #11: Postat: 2003-02-22 18:19:00
Anonym
Underbart skrivet Alexandra. Du är vass och rakt på sak och en fenomenal skribent. Jag uppskattar dig verkligen.
Inlägg #12: Postat: 2005-04-16 12:43:00
Fredrik Lindholm
Varför skulle USA gått i krig för massa otacksamma européers skull? Varför skulle NATO hållit Warzawapakten stången under kalla kriget? Otacksamhet är världens lön. Jag föreslår att du frågar dig hur det skulle sett ut om kommunisterna vunnit det grekiska inbördeskriget. Våld fungerar, så är det.
Laddar...