Inlägg #1: Postat: 2003-02-19 14:18:00
|
Mike |
För det första, citatet är felaktigt Voltaire lär aldrig ha sagt det. För det andra, för att kunna överge en princip måste man väl först ansluta sig till den?, För det tredje glöm inte att kommunisterna stödde Hitler mot de "liberala" partierna som var deras gemensamma huvudfiende. För det fjärde vad är mer avhumaniserande idag än den islamofacistiska terrorismen?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-19 14:27:00
|
peter horal |
kommunisternas hat mot socialdemokraterna gjorde att de lade ned sina röster och "hjälpte" hitler
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-19 16:35:00
|
Moby |
Stalin var en reko-grabb som jag har för mig faktiskt höll till på vänsterkanten, kan inte "den evige studenten" Yngve läsa på lite om honom och komma tillbaks med en artikel om hans framgångsrecept? Var det 20 miljoner han hade ihjäl? Men det var ju förstås i demokratins namn?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-19 21:27:00
|
klas |
Vad du begär är att högern i Tyskland 1930 skulle kunna se in i framtiden. Som jag förstått det var det rädslan för att kommunisterna skulle komma till makten som fick högern att stödja Hitler. Kommunismens brutalitet var redan tydlig i och med lenins utrensningar men facismen var då något av ett oprövat kort, de trodde antagligen att de skulle kunna kontrollera honom.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-19 22:44:00
|
frågvis |
Vad är egentligen din poäng? Vad menar du med avhumanisering? Varför tror du att det irakiska folket kan komma att bli "avhumaniserade"?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-22 13:35:00
|
Purdah sucks! |
Åk du ner till Pakistan och försök få intervjua en pakistansk gift kvinna. Där kan vi snacka om avhumanisering! Otroligt att det inte ställs krav internationellt på dessa patriarkatets bakvatten att de ger halva sin befolkning åtminstone lite mindre vidriga livsvillkor!
|
|