Inlägg #1: Postat: 2003-02-08 13:08:00
|
Ramona Danlen |
Glädje om vänsterpartiet försvann är inte rätt ord för mig.Jag skulle bli så in i "helvete" glad. Jag anser att deras odemokratiska partiprogram borde förpassas till Sverkers soptunna! KommunismFascism
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-08 13:14:00
|
Andreas B |
Kommunism är bara ett ord, ett spöke som går genom västerlandet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-08 13:15:00
|
Andreas B |
Det vill säga, att utstämpla någon med ordet "kommunist" är ganska meningslöst. Titta hellre på själva politiken. Om vänsterpartiet försvinner eller minskar, vilket jag tror det gör, beror det nog på helt andra saker.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-08 15:35:00
|
Roger Johansson |
Kommunistfobin breder ut sig.
Vakna upp. Sovjetunionen finns inte längre, och vänsterpartiets framgångar beror på att socialdemokraterna blivit ett borgerligt parti. Vänstern är mer socialdemokratiskt än socialdemokraterna själva. Om det sedan råkar sitta en och annan kommunist i partiet, är det smällar man får ta.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-08 17:27:00
|
Observer |
Efter Americas debattartikel i Aftonbladet den 7/2 behöver man inte tvivla på att Vänsterpartiet försvinner snabbare än man kunnat ana. Jag tippar att nästa opinionsundersökning ger v högst 5 procent.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-08 18:10:00
|
Erik Lindgren |
Splittringen i vänsterpartiet är en ren myt. En fabulering, en saga. Göran Persson babblar i nattmössan när han säger att v är ett splittrat, icke-trovärdigt parti och att EMU-motståndet helt berodde på Gudrun Schyman. v har en rätt stadig väljarsiffra, som ibland stiger pga att s-väljare hoppar över, så frågan är ju vems parti som är mest sprlittrat.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-08 19:05:00
|
klas |
Men vad ska alla som röstade på v rösta på om dom försvinner då? Det vore ledsamt om v försvann, jag har alltid tyckt att det var bekvämt att samla alla reaktionärer på samma ställe, så man vet var man har dom.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-09 22:22:00
|
Observer |
Om gruppen bakom Lars Ohly, Kalle Larsson och Ali Esbati får ökat inflytande när de två vikarierande viceordförandena kommer det snabbt att gå utför för Vänsterpartiet. Märkligt att dessa personen inte fattar att varje steg mot traditionell kommunism är dödsstöten för v.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-09 22:44:00
|
Bruno |
Kalle Larsson och Ali Esbati bör ge besked om hur kapitalismen ska avskaffas i Sverige. Det slås fast i huvuddokumentet från sundsvallskonferensen.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-12 18:56:00
|
stig gustin |
Synd att inga kommentatorer tar upp den fråga som artikeln handlar om; vänsterpartiets försvinnande. Om man fortsätter att hålla fast vid kapilalismens avskaffande så måste man ju samtidigt förklara hur det ska ske. Inte ens Kalle Larsson .Ali Esbati och America kan själva tro på sådant programdravel. Om kapitalismen ska avskaffas krävs åtgärder modell stalinismen.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-17 22:01:00
|
Observer |
Vänsterpartiets opinionssiffror dalar nu snabbt. I dag 17 febr redovisar en undersökning att v får 6.9 procent. Det är nära fem procentenheter mindre än valresultatet. Huvudorsaken är partiets profilering som kommunistiskt . Nästa undersökning om en månad ligger v under 5 procent !
|
|