En ljugande kvinnas makt

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-02-07 13:35:00
Thomas L. Aabo
Evigt aktuellt och förekommer - med variationer - mer än man tror.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-07 13:53:00
Kalle G
Ja, vad ska man säga? Lita inte på någon!
Inlägg #3: Postat: 2003-02-07 13:57:00
nina
"hur kan man vilja skaffa barn med en kille man knappt känner?"
Fråga: Hur kan man lita på en tjej man knappt känner?
Inlägg #4: Postat: 2003-02-07 14:36:00
Josefine Alvunger
Blåst brud. Men tillräckligt intelligent för att välja en så pass puckad man som inte ens har vett att skydda sig. Vad hon sa el inte sa spelar eg, ingen roll. Män som inte vill bli fäder har all makt i världen att se till att så inte sker. Det stavas k o n d o m. Stackars barn.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-07 15:09:00
Chananza
Ett problem självklart. Det finns många kvinnor som avsiktligt väljer bort män men inte barn. Säger inte att det är okej, bara ett konstateranden. Också den saken att mannen i ett förhållande är steril gör att en kvinna kan "skaffa" sig ett barn på detta sättet. Man ska inte ljuga men det är ändå ganska så känt att detta förekommer.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-07 17:35:00
Kalle G
Sedan undrar jag hur illustratören är funtad??? Ska det vara tecken på en "Superwoman", stark kvinna, att lura en kille att bli pappa mot sin vilja? Och hur kommer det att bli för barnet? Med en pappa som känner sig lurad redan från början?
Inlägg #7: Postat: 2003-02-07 17:57:00
Magdalena
Bra text och vidrigt gjort av bruden,helt klart. Men jag störde mig på att du skrev "jaha men det är väl bara at göra abort" Tror du verkligen att det är så "bara". Tror män verkligen att vi lägger oss på operationsbordet och sen glatt går hem och aldrig tänker på aborten mer? Som en blindtarmsoperation ungefär. Nej du så är det verkligen inte. Det är inte "bara" att göra abort om du trodde det.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-08 12:33:00
Principia
Vad säga? Det är vidrigt av bruden att ljuga men det är lika vidrigt att ha sex med nån man inte ens är ärligt intresserad av. Och kondomer kan gå sönder, så ha för faan inte sex med nån som du inte tror kan bli en bra förälder åt ditt barn!

Good luck sucker!
Inlägg #9: Postat: 2003-02-08 14:46:00
Gunnar
Skyll dig själv! Visst hade Du otur, men den här tjejen är knappast den enda som vill bli gravid utan att vilja ha någon som helst relation till den blivande barnafadern. Vad Du än tycker om det hon gjort, är det bara at acceptera faktum: Du ska bli far!
Inlägg #10: Postat: 2003-02-08 22:52:00
Christer H
Genusfeminister, varför missar ni alltid denna aspekt av maktförhållandet mellan könen? Vad är viktigast i livet? Jo, barnen och livet självt! ...Kvinnor har makten över reproduktionen och lever 5 år längre... Varför sägs då alltid männen inneha makten? Jätteviktig fråga du tar upp, Fredrik och skickligt dramatiserat! Mvh CH
Inlägg #11: Postat: 2003-02-09 15:22:00
pUs
Starkt skrivet.
Inlägg #12: Postat: 2003-02-09 16:08:00
been there
I mitt fall slog det dubbelt tebax på kvinnan i form av missfall... den som gräver en grop.
Inlägg #13: Postat: 2003-02-09 18:28:00
Eva
Hört talas om kondom?
Det hjälper mot bra mycket värre saker än barn. Saker som p-piller aldrig någonsin kommer kunna skydda mot....
Inlägg #14: Postat: 2003-02-10 01:21:00
Kalle S
En sån där grej hade man ju lätt gått på själv! Det är så lätt att snacka om kondom, men när det väl gäller är man lättad över att få slippa rulla över gummit.

Vi försöker ibland lura tjejer i säng genom att få dem att hoppas att akten leder till något mer. Inget direkt fel i det, det är spelet som spelas. Båda parter har ett val.

Detta är en nivå högre, men ändå liknande. Vi måste vara medvetna om att vi killar inte har patent på att vara egoister.
Inlägg #15: Postat: 2003-02-10 16:16:00
Kalle G
Många, mest tjejer, har kommenterat att han får skylla sig själv som inte använde kondom. Visst får han det, men. Efter att tjejen sagt "Ja, jag har skydd.", hur många tror att det skulle ha blivit något i en situation där killen säger "Bra, men jag vill ha kondom i alla fall, för jag litar inte på dig"?
Inlägg #16: Postat: 2003-02-10 17:33:00
Fredrik Reimarker
Vaddå josefine..din mailadress? börjar det bli hett..eller..!? just wondering..
Inlägg #17: Postat: 2003-02-10 19:51:00
Lisa
Varför sa inte mannen helt enkelt: Jag har skydd. Och tagit fram en kondom, utan att först fråga om hon hade skydd. En tjej som inte vill använda kondom med en okänd man är väl ändå lite skumt, med tanke på alla sjukdomar som finns. Faktiskt, ibland får man ta ansvar för sitt eget liv och inte lita på andra.
Hursomhelst så var det väldigt taskigt det tjejen gjorde ändå.
Inlägg #18: Postat: 2003-02-10 19:58:00
Anna Li
Nu kan män hamna där kvinnor alltid kunnat hamna ända fram tills p-piller kom; att vara tvingade att "ta hand om" eg bara betala förett oönskat barn. Fast till skillnad från kvinnor förr i tiden är det enda män behöver göra att dra på sig en liten gummitutt. I varje enskilt fall är det sorgligt - mest för barnets skull. Men som grupp har jag svårt att tycka sådär väldigt synd om männen. Så svårt är det inte!
Inlägg #19: Postat: 2003-02-11 12:58:00
Kalle G
För inte så länge sedan rasade en annan debatt här på Såz. Då stod alla tjejer upp och skrek i kör att "Det spelar ingen roll vad man sagt eller gjort innan, ett NEJ är alltid ett NEJ, och ska respekteras! Och den som bryter mot detta ska ruttna i fängelse!". Helt plötsligt gäller inte detta längre, utan har man blivit lurad så har man helt enkelt varit korkad och får skylla sig själv! Märkligt, vad kan det vara som fått er på andra tankar?
Inlägg #20: Postat: 2003-02-11 15:31:00
Jörgen
Sista halmstrået för honom är väl att vägra skriva på papperen innan de kollat att det verkligen är han som är pappan.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...