|
Inlägg #21: Postat: 2003-02-12 13:52:00
|
|
Kalle G |
Vad tyst det blev. Märkligt... :-
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-02-12 14:20:00
|
|
stina |
Vet någon om detta var medvetet val från kvinnans sida överhuvudtaget. Som sagt är p-piller INTE 100-igt säkert som skydd. En vän till mig har med sina spermier "lyckats" slå pillren två gånger med två olika kvinnor. Inga barn sattes dock till världen Man kan mao aldrig vara säker. Det handlar inte om förtroende/sanning/lögn utan om gemensamt ansvar alltid. Och givetvis är ett nej ett nej för alla oavsett kön. Det är visserligen lite svårare att säga nej när det är försent.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-02-12 16:44:00
|
|
Unome |
Det finns en implicit misogyni i texten. Den är en backlash mot de framsteg kvinnan gjort på sexualitetens område det senaste seklet. Textens undermedvetna är rädd för den kvinnliga sexualiteten och önskar kontrollera den. Strindberg har behandlat samma ämne, men han hade självironi!
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-02-14 14:40:00
|
|
Kalle G |
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-02-17 06:16:00
|
|
Anna |
Hurra för den här texten! Jag kan ja, ok, VILL bara se ett enda budskap, which goes a little something like this: Sätt på din egen, medhavda kondom på eget bevåg! Då VET du att risken för graviditet minskar väsentligt även om den aldrig försvinner helt och slipper ö.h.t. fråga tjejen hur det står till med skydd. Och så slipper du nästan helt säkert sjukdomar också. Bra va?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-02-20 06:44:00
|
|
Sari Hänninen |
Om var och en tar ansvar för sina handlingar genom att tänka in sig i olika scenarion i förväg - så behöver man inte känna sig som ett offer - eller hamna i obekväma situationer. Det finns alltför många oönskade barn i den här världen som det är. Det gäller att ha koll på läget och kontroll över sig själv - oavsett hur länge sedan det var man doppade i grytan :-.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2003-02-20 21:40:00
|
|
Cam |
Jag vet att jag borde tycka synd om killen, all min moral och etik säger mig det. Men det gör jag inte. Jag tycker bara jävligt synd om barnet som får två så fuckade föräldrar. En kanske man kan klara av, men två. Vojne, vojne...
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2003-02-26 17:54:00
|
|
PerB |
Är det inte olagligt att med uppsåt tvinga någon till faderskap under förutsättning att det kan bevisas då dvs? Ex. genom "spermasnatteri": Länk: sourze.se
|
| |