|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-06 15:12:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Hoppas också att du får promenera. Men man får inte glömma att han både haft och har använt sig av massförstörelsevapen. Tror inte att en sådan warlord skulle göra sig av med dem, någonsin. Bättre om man plockar bort honom.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-06 15:43:00
|
|
Eva R |
Jag förstår att du längtar tillbaka till ditt eget land.
Har många gånger försökt sätta mig in i hur det skulle kännas om motsvarande situation gällde Sverige. Om andra hotade att spränga skiten ur oss för att Göran Persson körde sitt eget race, men det går inte. Jag kan inte föreställa mig...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-06 15:57:00
|
|
Greger |
Det är tragiskt att Saddam är berett att offra sin befolkning för sina töntiga men hemska vapen. Hoppas att de civila offren blir få och att du snart kan besöka ett fritt Irak.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-06 16:33:00
|
|
Ramona Danlen |
Jag har sällan läst ett bättre tal.
Jag hoppas också att du får möjligheten till att träffa dina vänner och att få leva i demokrati i ett nytt Irak.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-06 17:06:00
|
|
Daniel. |
Jag kan inte annat än hålla med övriga talare! Kanonbra inlägg, nyanserat och känsloladdat på samma gång.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-06 18:13:00
|
|
Erik Lindgren |
Hade någon väntat sig riktiga bevis från USA? Kan, ganska självklart, inte arabiska, men det skulle ju fan inte förvåna mig om ljudbandet är fejk. USA är bra på att framkalla bevis. Icke att glömma är bevisen mot Usama, och de irakiska soldaterna som dödade barn, som faktiskt ar en ren lögn.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-06 19:23:00
|
|
Mike |
Det irriterar mig att Saddam lyckats få sk "tolkningsföreträde" i den här frågan. Alltså": Det är INTE USA eller FN som ska bevisa att Saddam fortfarande har WMD. Det ÄR Saddam som haft 12 år på sig att bevisa att han gjort sig av med de WMD han erkänt sig ha. Detta är hans sista chans och han visar inga tecken på att ta den. Det är vad både Blix och Powell säger.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-06 20:39:00
|
|
Alibaba |
Mänskligt berättat!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-06 21:36:00
|
|
jnne |
det kan fan inte va lätt att va irakier idag.
men jag skulle vilja vara det. att få stå emot en idiot som usch. jag lider med detta folk. samma som jag lider med kurder.åter till irak. olja, är det som får amrisarna att ha intresse för irak ? nej, i min dröm skulle jag vilja amrisarna till "någonstans i helvetet".
nu blir jag regristerad igen. det har jag blivit i 40 år. för jag tror på frihet. frihet åt folket i irak !!!!!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-02-06 21:53:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Jag ser mig som humanist och för krig i detta fall. Visst har USA inte den gulligaste utrikespolitiken men jag hävdar ändå att detta kommer att bli decenniets största chans för irakierna att bli fria. Hoppas sen det inte blir inbördeskrig och liknande samt att Irak cuttar kurderna lite slack. Att se förtryckt bli förtryckare lite som Israel o Palestina är aldrig roligt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-02-08 19:22:00
|
|
klas |
väl talat. Men vad jag undrar, vad händer om Saddam störtas utifrån? Är kurder och sunni-muslimer m fl redo att följa en ny regering i Bagdhad? eller kommer de göra motstånd? och hur pass mycket? USA kan inte bära upp nåt anti-guerilla-krig. Kommer Irak att störtas i anarki och en massa småkrig och krigsherrevälde?
|
| |