Jag känner mig kränkt av Ramona

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-02-04 18:34:00
kee
hallo. jag läste den artikeln som jag debatterar. jag läste kommentarerna. jag skrev inte att hon skrev att det handlade om alla asylsökande. jag fattar. men du fattar ju inte min text. du missar MINA goda intentioner.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-04 20:03:00
Christer H
Hallå på dig själv! Du beskriver mycket riktigt en massa annat, säkert med mycket goda intentioner... men under en rubrik, och i en debatt, som ju utgick från Danlens artikel. Det är DET jag ifrågasätter. Mvh CH
Inlägg #3: Postat: 2003-02-05 00:04:00
kee
jo. men det var ju det som var meningen. eller jag fattar inte. strunt samma..
Inlägg #4: Postat: 2003-02-05 06:02:00
Shananza
CH: Och till vilka asylsökande vänder hon sig till tro? Var har hon sina sympatier nånstans? Och vad menar Ramona egentligen? Ramona känner sig kränkt, av vem? Av alla "naiva" kommentarer som hon inte anser ens är värda att kommentera, alla "naiva" som inte förstår? Vem har all anledning att känna sig kränkt här? Det Kee skriver och debatterar ger en glasklar uppfattning om vem som känner sig kränkt.
Inlägg #5: Postat: 2003-02-05 06:03:00
Chananza igen
Ramona borde istället skämmas, för det är inte den enda artikeln hon skriver som påvisar klart o tydligt vad hon står i denna frågan.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-05 09:59:00
Ramona Danlen
Vore intressant att få reda på vart jag står i FRÅGAN? Vilken fråga är det som åsyftas? Det vore verkligen intressant att få reda på! Varför är det så svårt att debattera över ankelnivå?
Inlägg #7: Postat: 2003-02-05 11:40:00
kee
ja varför är det så svårt att debattera över ankelnivå? det frågar jag mig.
Inlägg #8: Postat: 2003-02-05 13:14:00
Christer H
Bästa/e Shananza, du ställer insinuanta frågor till mig om vad Ramona "menar egentligen" osv. Jag läser det hon faktiskt skriver, och håller med! Jag säger som Ramona, snacka ur skägget! Säg rent ut vart du syftar! Det är du som skall skämmas med dina fega påhopp. CH
Inlägg #9: Postat: 2003-02-05 16:19:00
Christer H
Rättelse: Byt ut "fega påhopp" mot fega antydningar, i svar 8. Mvh CH
Inlägg #10: Postat: 2003-02-05 18:51:00
Chananza, ger svar på tal.
Har ni läst Kee Leongs artikel? Har ni förstått vad hon åsyftar ur mänsklig synpunkt. Vi spottar Salim i ansiktet och bokstavligen säger åt honom att åka hem, till ett hem han inte har. Gå tillbaka och se vad Janne Josefsson drog fram i valstugorna. Jag går inte in på hans metoder, jag går in på det som han lyckades gräva fram, det som ligger under ytan på människor.
Inlägg #11: Postat: 2003-02-05 18:53:00
Chananza
Och om några inte kan förstå när jag frågar "var står Ramona eg"? utan att ställa en motfråga, ja..hm.
Det var en fråga, inget påhopp eller antydningar!!!!!!
Inlägg #12: Postat: 2003-02-05 23:48:00
Christer H
Du ställde ingen fråga. Jag citerar ditt svar 5 ordagrannt: "för det är inte den enda artikeln hon skriver som påvisar klart o tydligt vad hon står i denna frågan". Detta är ett påstående/antydande, ingen fråga! Hon skall dessutom skämmas... Sorry Chananza, du har gjort bort dig. Lär dig svenska eller sluta ljug! Mvh CH
Inlägg #13: Postat: 2003-02-06 04:49:00
Observer
Märkligt att man inte kan dfiskutera invandrarfrågan på ett sansat sätt. Ingen ska väl behöva känna sig kränkt av att andra framför synpunkter. Vii tar emot asylflyktingar som har asylskäl. Dessa får stanna. Helt ok. Sen skickar vi hem folk som saknar asylskäl. Helt o k detta också. Sen finns det invandrare som är kvar här utan att ha asylskäl och dessa ska naturligtvis utvisas. Men den åsikten är tydligen främlingsfientlig. Kee och andra förklara varför!
Inlägg #14: Postat: 2003-02-06 06:28:00
Chananza
Svar 10 har CH. missat helt då?
Inlägg #15: Postat: 2003-02-06 09:01:00
Tommie Nygren
Kliv ner från hästarna... det gäller alla. Ramona bemöter alla som hon inte håller med med "kan man inte debattera ovanför ankelnivå"-argumentet, hennes belackare gör i princip likadant. Jag har själv gått i den fällan, att jag sitter på höga hästar och inte vill komma ner. Sluta genast. Christer H: "Lär dig svenska eller..." vad var det för en kommentar?
Inlägg #16: Postat: 2003-02-06 09:04:00
Tommie Nygren
Luktar illa och inte saklig. Det är en sak att ha åsikter i invandrarfrågan, en annan att anklaga personer med ickesvenskt namn för att inte kunna läsa och skriva. Kees artikel är bra, Salimgrejen känns konstig. Men hans kritik mot Ramona är relevant: varför saknas helt nyans i Ramonas artikel? Varför kan nyansen endast komma fram i en svarsartikel som kom senare som svar på kritiken mot henne?
Inlägg #17: Postat: 2003-02-06 09:04:00
Tommie Nygren
I den här tråden ser vi samma sak: folk säger och argumenterar en massa, men ingen lyssnar. Utom jag :-
Inlägg #18: Postat: 2003-02-06 10:04:00
Christer H
Jag skiter i vad folk heter, skriver dom på svenska, svarar jag på svenska. Du menar att jag skall behandla folk olika, beroende på vad de heter? DET, kallar jag diskríminering! Chananza här kommer med fula antydningar5, sen påstår han/hon att det var ärligt ställda frågor11. Osakligt och illaluktande?? Börja lyssna/läsa Tommy! Mvh CH
Inlägg #19: Postat: 2003-02-06 10:06:00
kee
oj ojoj. osberver: håller med! jag sa ju det. du glömde en grupp, folk som har asylskäl men skickas hem ändå. och jag skriver att jag håller med om att det är dåligt att man inte får uttrycka sig utan att bli kallad rasist.
Inlägg #20: Postat: 2003-02-06 10:07:00
kee
tommy: JAG ÄR EN TJEJ FÖR HUNDRAFEMTESJUNGEELFTEFUCKINGGÅNGEN!!!!! sorry. inget personligt. bara så jävla less.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...