Inlägg #21: Postat: 2003-02-06 10:07:00
|
Christer H |
Chananza, det du tar upp i svar 10 har inget med diskussionen om Ramonas ev. ståndpunkter att göra. Du har gjort bort dig, be om ursäkt! Mvh CH
|
|
Inlägg #22: Postat: 2003-02-06 14:42:00
|
Ai |
Alla som inte håller med den allsmäktige CH ska be om ursäkt. Era kryp, hur vågar ni diskutera sådant som CH inte vill ska diskuteras? Hur vågar ni säga emot honom? Jag tycker att CH genom att bidra med många nyanserade och vänliga kommentarer på denna sajt, under lång tid, förtjänar respekt. Be nu för fan om ursäkt och våga aldrig säga emot honom igen!!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2003-02-07 08:29:00
|
Tommie Nygren |
Kee: Ta det lugnt, det var ett ärligt misstag... även jag har råkat ut för det eftersom Tommie kan vara ett tjejnamn i t.ex. USA. Men jag ber så mycket om ursäkt, jag förstår din frustration. Till mitt försvar säger jag att det i just den här texten tror jag inte precis framgick. Könet är helt enkelt inte intressant, egentligen, när det gäller det skrivna ordet. Hoppas du kan acceptera min ursäkt.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2003-02-07 10:08:00
|
kee |
tommie: okej. många gör det misstaget men värst är det när de säger "men du måste va en kille du skriver ju så maskulint" ARGH. har bara hänt en gång men ändå. :
|
|
Inlägg #25: Postat: 2003-02-08 08:58:00
|
Chananza |
Alla asylsökande lever inte som Ramona beskriver. De flesta asylsökanden försöker leva och kombinera sina traditioner med svenska traditoner. De försöker ta sig in ett samhälle som redan från början är låst för dem, då många drar alla asylsökande efter en kam. Det finns många därute som ser en "utlänning" som ALLA. I själva verket är det få asylsökande som lever efter de sk. traditioner som Ramona beskriver.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2003-02-08 08:59:00
|
Chananza |
Att då skriva en sådan artikel måste kännas djupt kränkande för de asylsökanden som läser den, och som försöker anpassa sig till livet i Ramonas land. De har inte samma förutsättningar som "svenskar" har idag. För vi släpper inte in dem, vi ger dem inte samma chans, som om det var en svensk familj som bytte stad.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2003-02-09 16:38:00
|
Christer H |
"ai" folk får tycka precis vad dom vill. Men jag har också rätt att hävda min mening, att ifrågasätta. Men ursäkter kräver jag när folk är oförskämda eller ljuger som i fallet Chananza ovan. Sen att hon/han fortsätter att påstå att Ramona menar ALLA asylsökande.... när hon beskriver ett FÅTAL, får mig att ge upp. Fast i lögnerna uppenbarligen. Mvh CH
|
|
Inlägg #28: Postat: 2003-02-09 19:12:00
|
Chananza |
I Ramonas artikel står ingenstans att det gäller ett fåtal, kanske det borde ha stått, då hade det inte varit så många som reagerat lika hårt. Där står asylsökanden. Sen att det inte gäller alla är en sak, men det är fortfarande så att det är få som lever som Ramona presenterar. Mvh Chananza
|
|
Inlägg #29: Postat: 2003-02-12 12:22:00
|
Christer H |
Jag citerar ur Ramonas artikel: "Så nu ställer jag frågan till er som skickar era barn och släktingar tillbaka till era hemländer..." Hon vänder sig ju hur klart som helst till just dessa! Hur kan du få det till alla?? Lär dig läsa svenska, eller sluta ljuga! Be sen om ursäkt! CH
|
|