Inlägg #1: Postat: 2003-02-05 13:42:00
|
Sune |
Du har en depression. Kontakta en psykiatriker och förklara dina känslor, så är jag ganska övertygad om att du kommer få antidepressiv medicin. Det hjälper, det är ofarligt och ditt liv kommer att bli bättre. Tro mig. Jag vet.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-05 13:51:00
|
martin. |
Oj... du anar inte hur mycket jag känner igen mig i det du skriver. På ytan har jag allt, flickvän, jobb, pengar och bra lägenhet. Men hela min tillvaro känns som en kamp mot de där känslorna... vilket naturligtvis ingen vet om förutom jag själv.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-05 13:54:00
|
AC Collin |
Jag vet, Nina. Det är ofta väldigt duktiga, skötsamma, ordentliga flickor som drabbas av utbrändhet, apati, anorexi och liknande. Så länge vi är "friska" ställer vi alldeles för höga krav på oss själva. Vi ska lyckas med allt, vara till lags, visa upp en perfekt yta. Men inom oss vet vi att vi inte snart inte orkar längre. Sedan, när vi drabbats, känns det helt sjukt att inte ens orka ta sig upp ur sängen och rådet att "ta sig i kragen" skulle lika gärna kunna vara "flyg till månen".
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-05 14:28:00
|
Pippi |
Här har du en till. Det stora meningslösa som drabbar en, en slags ständig kamp mellan att leva och att bara överleva. Ett hopp om att det ska infinna sig ett ljus, en vägledning. Men du, du skrev i alla fall den här berättelsen. Du orkar om det är tillräckligt engagerande. Kanske saknas kärlek och sammanhang att tillhöra. Nu orkade jag i alla fall...jag orkade kommentera din berättelse.Kram/Pippi
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-05 15:38:00
|
Thomas L. Aabo - been there |
Du har en solklar depression. Pallra dig iväg till närmaste naturhälsobutik och köp Movina - innehåller Johannesört.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-05 16:21:00
|
Katarina Jönsson |
Känner igen allting. : det är en depression, och sånt kan man inte lösa själv, hur mycket man än vill.
Gå till en psykiatriker. Det hjälper.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-02-05 16:41:00
|
sten |
Ge inte upp om doktorerna. även en psykiater inte tycker det är så märkvärdigt och skriver ut något lugnande. Du behöver antagligen antidepressiv medicin och /eller samtalsterapi. En depression kan ta ett år eller mer att läka men den läker alltid ut!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-02-05 17:07:00
|
mikael v |
insufficiens. fan, där har man varit en del gånger. trött trött trött, varit där också. hälsar på där emellanåt även nuförtiden. jag har inga råd, hitta nån att pussa kanske... å beröm är alltid bra. här får du lite: du skrev, du skrev bra, gott jobbat!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-02-05 23:22:00
|
Mikael |
Usch, känner igen mig, går ibland och lägger mig vid niotiden när jag måste gå upp vid åtta nästa morgon, orkar inte vara vaken, t.o.m. att kolla på TV är för jobbigt, och meningslöst..
|
|