Jag känner mig kränkt av Ramona

Den här tråden diskuterar artikeln Jag känner mig kränkt av Ramona.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-02-04 17:39:00
Eva Råberg
Kee, jag tänker varken ge dig en gul stjärna eller bita av dig huvudet utan snarare utbrista i en spontan applåd. Inte behöver du hjälp av dina
"vältalande aningen vänstervridna proffstyckarbekanta" för att framföra din åsikt. Bra skrivet!
Inlägg #2: Postat: 2003-02-04 17:41:00
Juanita Gina Zanetti
Mycket bra skrivet. Blir bara förvånad när jag läser Ramonas texter, även om jag tycker att det ligger något i dem. Men att säga saker på det vidriga sättet är varken begåvat eller snyggt.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-04 17:58:00
Carola
En jädrans bra text Kee. Du har fått med allt. Den tredje vägen!!
Inlägg #4: Postat: 2003-02-04 18:16:00
Lena V
Var skriver man under? Måste säga att jag beundrar ditt diplomatiska språk, det har utvecklats väl, min goda Kee :D
Inlägg #5: Postat: 2003-02-04 18:30:00
Christer H
Har du läst det Ramona skriver? Det är ju uppenbart i artikeln, och ännu mer när man läser hennes kommentarer, att det INTE handlar om alla asylsökande! De hon känner sig kränkt av är de, OCH ENDAST DE, som gör det hon kritiserar. Har du inte fattat det, Kee? Kränkt är inte min känsla kanske, men jag håller med henne fö. Mvh CH
Inlägg #6: Postat: 2003-02-04 19:43:00
Luke
Jag är själv inte vänstervriden, och sannerligen inte någon proffstyckare, dock känner jag som dina bekanta att det är meningslöst att svara Ramona. Henner bitterhet och oförmåga att delta i en nyanserad diskussion t.ex. svarar hon aldrig på det man frågar, utan byter snarare ämne gör att man till slut inte bryr sig. Det är därför det är bra att människor som du orkar, och skriver jävligt bra svarsartiklar. Inte en liten gul stjärna, utan fyra.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-04 19:52:00
Maria K
Wow...Måste säga att jag blev väldigt impomerad av din text och höll fullt och fast med. För att lägga fram sina ideer räcker det inte med generaliserand tankar utan bra belägg. Det hade inte Ramona och det är bra att du tog upp det och skrev en underbar text! Fem gula stjärnor till dig...Fortsätt att skriva!!!
Inlägg #8: Postat: 2003-02-04 20:19:00
Haleh
Kee, underbart skrivet! Vilken skrivförmåga. Keep up the good work. Det behövs såna som du.
vänligen/
Haleh
Inlägg #9: Postat: 2003-02-05 01:25:00
jnne
vilken energi du har. jag känner som du. jag kan inte formulera mej nog bra när jag vill. nu har du gjort det. och öppnat för en dialog. det gör ju tyvärr inte ramona. hon ställer bara till negativa disskusioner.det blir ju bara pajkastning efter hennes utfall. för det kan ju inte vara inlägg.
då hon alltid börjar med aggretion och drar sej tillbaka och väntar på att få hugga på dom som svalde betet. detta är ju inte snällt skrivet om ramona. men så uppfattar jag "debatten" hela tiden.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-05 01:41:00
"En ny svensk"
Du får fem stjärnor av mig !!! Fruktansvärt bra skrivet.
Inlägg #11: Postat: 2003-02-05 08:59:00
Vivi
Underbart, Kee! Du är jättebra på att uttrycka dej. Kunde inte sagt det bättre. Håller med dej. MVH
Inlägg #12: Postat: 2003-02-05 10:44:00
Juanita Gina Zanetti
Jag frågar mig just det Ramona, varför är du så duktig på att provocera eller så är du bara dålig på att visa vad du egentligen menar. Du har uppenbarligen problem med att hålla ett objektivt och diplomatiskt språk i dina texter, istället ser du till att trampa i klaveret i varje rad av texten. Vad du inte förstår är att många håller säkert med dig, men kritiken ligger inte i ditt budskap utan i ditt språk och din subjektivitet.
Inlägg #13: Postat: 2003-02-05 11:39:00
The Man
Fint och uttrycksfullt formulerat.

Jag har rest i ganska många länder som är präglat av Islamsk kultur.
Jag har upplevt en otrolig gästfrihet och värme - samtidigt som stela svarta ögon har betraktat mig som en otrogen. Kvinnor har fått byta plats, jag har behandlats som en smutsig. Det är inget att hyckla om att två världar möts.

Ramona har mitt stöd.
Vilka värderingar ska gälla?
Inlägg #14: Postat: 2003-02-05 12:15:00
Emma Lundell
Bra skrivet!
Inlägg #15: Postat: 2003-02-05 15:16:00
pUs
Det här var en rolig artikel! Den stöter sig inte med någon, den tar inte ställning för något annat än en kompromiss; den tar i allt med pincett, silkesvantar & liknelser; och den förändrar till och med världen mindre än mitt värdelösa inlägg gör just nu. Mellanmjölk :D Lätt & Lagom :D
Inlägg #16: Postat: 2003-02-05 15:34:00
Thomas L. Aabo
Hade varit bättre om du inte haft med "Salim". Tycker inte alls den lilla storyn håller.
Inlägg #17: Postat: 2003-02-06 15:50:00
Greger
Kan ni inte chatta om saken istället för att skriva artiklar fram och tillbaka?
Inlägg #18: Postat: 2003-02-07 13:26:00
Ramona Danlen
Hej Kee, jag har aldrig haft någon som helst vilja att såra dig eller någon som lever i harmoni med sina föräldrar,syskon,make/maka. Jag blir bara så trött när vuxna livserfarna människor trampar sönder sina barns känslor och liv med tillhyggen som religion eller "heder" det gör ont i mig!
För som barn kan du aldrig välja föräldrar!
Inlägg #19: Postat: 2003-02-07 17:30:00
Björne
Vem vill betala ? Många vill hjälpa ,men ,har någon tänkt fråga
folket kanske i en folkomröstning
Vem ska betala ? Inget emot invandrare eller andra folkgrupper ,men jag tycker det börjar bli lite mycket ,och gratis tror jag ej det är. sign Björne
Inlägg #20: Postat: 2003-02-12 00:28:00
dani
mycket bra skrivet... bra att du tar dig tid och energi för att besvara ramonas text.. som du nämner har många tröttnat på att bemöta hennes texter.. men det behövs.. för att inte sådana fördomsfulla och inskränkta människor som hon och hennes anhängare ska ta över utrymmet.. och du gör det bra
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...