Inlägg #1: Postat: 2003-02-02 14:41:00
|
Erik Lindgren |
Men hallå, du har ju inte fattat någonting, döh! Saddam är ond och har kärnvapen, som är ett hot mot världsfreden. Därför måste vi starta krig och kärnvapenbomba honom för att bevara freden. Att sedan några hjärntvättade irakier hänger med i dödstalen, är bara bra. Jag menar, vem fan bryr sig om irakier...dom är ju bara fula och äckliga. Och inte alls som oss i väst, vi är ju bra...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-02 18:08:00
|
Ramona Danlen |
Nordkorea har REDAN kärnvapen. En viss skillnad. Hur ska demokratin stärkas för det iranska folket? Det vore mycket intressant att veta. Att säg att den ska stärkas är så enkelt att spotta ur sig men hur då tar det stopp!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-02 22:12:00
|
Stefan |
Jag har inte fattat hur Irak skulle kunna vara ett hot mot USA. Bärraketer som når USA innehas bara av ett fåtal stater, definitivt inte Irak, Nordkorea utvecklar bärraketer som når en bit bortom Japan, och så vitt jag vet var bara en enda kapare från Irak, och lejonparten från Saudiarabien. Borde inte Saudiarabien och Nordkorea vara mer angelägna fiender än Irak? Vad är det egentligen som gör Irak så farligt just nu av alla tider?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-02 23:36:00
|
Gnurf |
Saddam kommer aldrig släppa ifrån sig makten frivilligt. När han dör kommer hans 2 knäppgökar till söner högst troligtvis ta över och Irak kommer förbli en diktatur. Ska Iraks folk någonsin bli fria krävs ett krig. Might as well be the US... Sedan skiter jag i om Saddam har kärnvapen eller inte. Att han har massförstörelsevapen, har testat dem på sitt eget folk och stödjer terrorister känns högst otryggt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-03 18:47:00
|
Mike alternativa paroller |
- Nej till krig mot USA-alliansen, avgå Saddam!
- Sverige stöder FN:s resolution om Iraks avväpning och är berett att sätta kraft bakom orden.
- Bevisbördan ligger hos Saddam inte hos FN!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-02-03 22:31:00
|
Mike |
Jag är ju en blodtörstig liberal som till skillnad från de fina fredsvännerna på vänsterkanten inte bryr mig om mina Irakiska bröder och systrar. Döm om min förvåning när jag får "medhåll" från vänster. Synnerligen intelligent och välformulerat, sådant dessutom. www.guardian.co.uk/weekend/story/0,3605,885299,00.html
|
|