Inlägg #1: Postat: 2003-01-29 13:52:00
|
Thomas L. Aabo |
Bra artikel. På tiden att ni ger er in i samhällsdebatten. Vänsterpatrasket lever ju på att ni aldrig bemöter dem.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-29 14:30:00
|
Ernesto |
Det är en väldig skillnad på "polisen" och på poliser. Det är dags att riktiga poliser ger sej in i debatten. kan bara hålla med.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-29 15:34:00
|
Erik Lindgren |
Mycket av orsaken till den kritik som riktas mot polisen kan avhjälpas med att polisen ökar i personal. Vad jag ställer mig tveksam till ifråga om polisen är bl. a insatsen i GBG 2001, där jag anser att man kunnat sköta sig avsevärt mycket bättre, och diverse andra fall av polisbrutalitet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-29 17:44:00
|
Stefan |
1. Intressant reportage på P1 i veckan om hur få personer med utländsk bakgrund som söker till polishögskolan. Ca 14 var inte svenskfödda och de flesta av dessa var från nära grannländer. 2. Det finns en utbredd misstro mot polisen från många håll, inte minst efter Ekofin och GBG2001, och den misstron går inte att motivera med resursbrist.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-31 10:17:00
|
Kent Davidsson |
Det är naturligtvis inget vidare att högsta polisledningen utgörs av jurister, som inte har en aning om vad som krävs när man skall leda operativ verksamhet med tusentals man. Såvitt jag kan se så finns det bara en yrkeskategori i Sverige med denna erfarenthet nämligen brigadchefer i armén. En sådan hade kunnat lära polisen lite om handlingsfrihet, ledning och kraftsamling. I Gbg klarade polisen EU-mötet men lämnade Avenyn i sticket.
|
|