Kommentera Marita Söderströms krönika

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-02-04 13:08:00
sten
Jättefin text marita och jag tror både du och många läsare har nytta av att du skrev den!
Inlägg #2: Postat: 2003-02-04 15:43:00
Anna Li
Nu blev jag verkligen förvånad, det stämmer inte med den bild jag har av dig att du skulle ha ätstörningar. Modigt att berätta tycker jag!
Inlägg #3: Postat: 2003-02-04 20:42:00
Helene
Just precis så är det. Det tar tid, men man kommer ur det. Återfallen kommer även efter många år... men det är lättare och lättare att inte få ångest om man proppar i sig.

Två saker som är användbara när det känns som om man håller på att explodera, och det är promenader med hög musik i öronen och sandsäck/kudde. Och att prata... Då är man stark och modig.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-05 09:19:00
Vivi
En stark och underbar text. Modigt. Du fann ett bra sätt att komma till insikt. Människan har olika bördor att bära. Det är bra att kunna dela med sej. Lycka till!!!
Inlägg #5: Postat: 2003-02-05 20:52:00
Maria B
Jättemodigt av dig att våga skriva naket och öppet om det! Jag vet hur svårt det är, men som du säger så behövs det! Lycka till med allt! Kram
/M
Inlägg #6: Postat: 2003-02-12 14:57:00
MrHanky
Ja med tanke på vad dom får en del att göra så kan man nog tänka sig en del pressas att dricka för mycket också. Jag tror att problemet ligger i den enormt fåniga stämningen som finns hos vissa studenter. Supa i all ära men då ska det vara med värdigheten i behåll.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-12 20:50:00
calleblodig
its better to burn out than fade away
alkoholen tillhör ju livets goda. därmed inte sagt att den också gör skada. men vad gör inte det?
Inlägg #8: Postat: 2003-02-13 01:11:00
Viktor
Visst dricks det mycket och ibland under press, men "kompisjakten" du beskriver låter lite konstigt. Har själv pluggat på HIG och varit engagerad i SMG. Jag tycker att stämningen i studentlivet på HIG är riktigt bra, oavsett alkoholmängd!
PS. Projektledningskursen är verkligen stenkul!
Inlägg #9: Postat: 2003-02-13 12:22:00
Erik
Låter som ett problem för högstadie- eller möjligen gymnasieelever. Inte högskoleelever.
Inlägg #10: Postat: 2003-02-13 16:45:00
Christer H
Jag känner inte alls igen denna beskrivning, "enorm kompisjakt", "rädsla att om 10år inte ha nån att dela crazy minnen med..", "utanför och ifrågasatt om man inte dricker". Du verkar ha missuppfattat syftet med högskolestudier. Och dina "potentiella 10års-kompisar" verkar ha missuppfattat syftet med fester... Skit i dom bara, och gör det DU gillar. Mvh CH
Inlägg #11: Postat: 2003-02-13 17:05:00
johanna
Så sant så sant........jag vet vad du pratar om tack för att du kan dela med dig av sånt som man själv inte skulle kunna få med: Tack för att människor som finns, så att vi andra kan få inspiration och motivation till att ta tag i saker. Tack
Inlägg #12: Postat: 2003-02-13 20:52:00
P.Bateman
Synd att du tycker att dela minnen ar viktigare an att leva livet. En dag kommer du kanske forsta att man maste mumsa pa alla tillfallen som DU ar intresserad av. mao kor for fullt nar du vill och stanna hemma och plugga nar du inte kanner for att festa.
Inlägg #13: Postat: 2003-02-14 08:37:00
Anna-Anka
Tack. Trodde att jag var ensam på denna jord att ha tröttnat. I mitt liv finns det så mycket mer och när jag under studenttiden plötsligt skulle ha så "fruktansvärt kul", blev det för mycket. Stämningen bland många studenter är dessutom "Först när man börjar festa ser man vilka som är något roliga att ha att göra med". Kom så sakteliga fram att jag inte hade lust att ha allt för roligt.
Inlägg #14: Postat: 2003-02-18 16:12:00
sten
Jag tror att det vore värt en chansning. Gubben kanske är trevlig och är han en snuskhummer kanske det förbättrar hans fantasier. Alla människor är en värld..
Inlägg #15: Postat: 2003-02-18 22:55:00
Anna Li
Det värsta är att om du går över så vågar han kanske inte släppa in dig. De fåtal rån i hemmet av åldringar som varit slås upp med stora rubriker i tidningarna medan de grannar som går över och bara är trevliga inte får något spaltutrymme alls. Tyvärr styr det vår världsbild och än mer så om man sitter isolerad.
Inlägg #16: Postat: 2003-02-18 22:57:00
Observer
Det kan mycket väl hända att mannen i fönstret är en snuskhummer. Han får stånd när han ser en ung och snygg flicka och funderar som i unga dar, innan han ännu känt en flicka mellan benen, hur det skulle kännas att få ligga med henne. Det var så länge sedan. Men gå gärna in till honom med en kanelbulle, han är säkert helt ofarlig.
Inlägg #17: Postat: 2003-02-19 10:13:00
Maria Flink
Gå till honom med några nybakta, vågar han inte öppna kan du säga till honom att du ställer bullfatet utanför. Jag bjöd in en äldre herre86 år på lunch en gång,sedan höll jag aldrig på att bli av med honom, han dök upp vid alla möjliga och omöjliga sammanhang. Ville se på teveprogram och ja...puh, han är jättesnäll men ett tag fick jag nästan inte vara ifred, så allt har två sidor.
Inlägg #18: Postat: 2003-02-19 10:38:00
Åke
Fin och mycket tankvärd text, Marita! Gå du över med bullarna! Han kommer säkert att uppskatta ditt levande sällskap mer, men det är fint med lite att doppa i kaffet också! :
Inlägg #19: Postat: 2003-03-11 11:52:00
Jonny Lundgren
Marita !
Tänk att det inte ändras
visst var det kul att festa men som du säger alkoholen tar allt för stor plats. Det som grundläggs under student tiden blir det liv man lever efter studiernas slut, man försöker återuppleva det häftiga från den tiden trots att det är nu 25 år sedan
så stå på dig. Är man nykter vet man vad man gör man tar rationella och genomtänkta beslut.ångest har man bara inför tentorna.

Jonny
Inlägg #20: Postat: 2003-03-21 09:08:00
pelle
låt mig gissa, det var invandrargäng av grabbar som trakasserade dig/er?
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...