|
Inlägg #21: Postat: 2003-03-23 12:41:00
|
|
Maria Flink |
Bra skrivet som vanligt. Du tar upp viktiga frågor och ställer viktiga frågor...Bra!!!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-03-25 20:07:00
|
|
Marita |
"Vad ska vi göra" hör inte till den här texten, måste blitt nått fel när Sourze redigera.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-03-26 10:08:00
|
|
Per W |
Hej Marita!
Om nu kultur är precis ALLT! och du läser kulturpedagogik, så lycka till på den låååånga utbildningsresan.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-03-26 11:00:00
|
|
Rationell |
Å fy fan, dags igen. Spottar vi inte på kvalitetskulturen "finkultur" - vad då "fin"? så det räcker i det här bonnlandet? Det är inte alls så att all kultur är lika bra. Alla som verkligen försökt vet att det är OÄNDLIGT SVÅRT att skapa ett bra konstverk!! Likaså är konsten att förstå och uppskatta kultur ett arbete för hela livet. Sluta med detta jämmerliga flummande! Allt är inte kultur...
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-03-26 11:02:00
|
|
Rationell |
Å fy fan, dags igen. Spottar vi inte på kvalitetskulturen "finkultur" - vad då "fin"? så det räcker i det här bonnlandet? Det är inte alls så att all kultur är lika bra. Alla som verkligen försökt vet att det är OÄNDLIGT SVÅRT att skapa ett bra konstverk!! Likaså är konsten att förstå och uppskatta kultur ett arbete för hela livet. Sluta med detta jämmerliga flummande! Allt är inte kultur...
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-03-26 11:50:00
|
|
Rationell |
Marita, Du säger att du vill ägna dig åt att skriva. Du verkar mena allvar med det. Isåfall *kan* du inte fortsätta leva i sådana vanföreställningar om vad kultur är och kräver av sina utövare. Det är bara genom att hela tiden studera de bästa förebilderna "finkultur" - lägg av med det uttrycket tack! och genom skoningslös självkritik och kamp faktiskt man kan komma någon vart. En vilja att bli författare går inte ihop med snälla lögner om att allt är lika fint.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2003-03-26 12:55:00
|
|
Erik |
Bra krönika. mycket insiktsfull. Ger en osökt viljan att rekommendera Henrik Hermansson att läsa och begrunda. Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2003-04-03 11:57:00
|
|
Kalle |
Låt bli att sova nio timmar per dygn så kanske du slipper hetsa...
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-02-06 01:55:00
|
|
Martin |
Jag ser mig själv som vänster gillar cigarrer, konsumtionsvaror, parfymer.
Vem har infört feministdiktaturen för feminister? Jag vill gå klädd i string och behå, med 20 kilos övervikt och röka min cigarr och känna skägget klia samtidigt som jag är machomannen allan som däckar Martin Timell.Sverige bigotta feminisiter har som parasiterar på feminismens grund idé med en ny stilparadigmdiktatur, glöm inte 70-talet,Gärdetfester-Suzanne Osten och cyniska 40-talister.
|
| |