|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-27 11:54:00
|
|
Nartin |
intressant artikel. Minns att både Peter Eriksson och Gudrun Schyman valde Castro istället för Bush under partiledarutfrågningarna.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-27 15:08:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Ord i rättan tid.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-27 18:13:00
|
|
Erik Lindgren |
Mitt av många påstådda hat gentemot de förenta staterna rör endast, och då ENDAST, deras politik, och då främst och först deras utrikespolitik. Blair agerar ju ofta mycket i skuggan av FS, Storbritannien låter inte heller lika mycket, och det skrivs framförallt inte lika mycket om Blair och Storbritannien, och då är det självklart inte lika moderevolutionärt att sitta och snacka skit om dom.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-27 21:21:00
|
|
flemens |
Nu vet jag inte vad du menar med usa-hat? Att man är kritisk mot deras konsekventa utrikespolitik, som inte förnekat sig på minst 100 år, att man ifrågasätter deras "bully"-fasoner inom nafta?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-27 21:24:00
|
|
Jon |
Klart man inte borde se ner på USA, USA är inte bara Bush och Schwarzenegger. Men jag är tveksam till jämförelsen med muslimhat. Jag menar, det finns tonvis med filmer med mordlystna, fanatiska nazister, med mordlystna fanatiska kommunister samt med mordlystna fanatiska muslimer, men jag har inte sett många med mordlystna, hamburgertuggande amerikaner, Med blodsprängda ögon, fanatiskt sjungande "Starspangled Banner" Men det kanske kommer?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-27 22:22:00
|
|
Anders Blomdahl |
"Missbehandla amerikanarna"...som ett folk...skall vi inte . Där håller jag med dig . Däremot... får vi inte glömma USA´s o CIA´s inblandning .. i ett antal länders angelägenheter ... utifrån Egen vinning. Detta ser o förstår många ....vilket också..är en orsak till den anti-amerikanska hållning som breder ut sig .
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-27 22:49:00
|
|
Mike |
Det växande populistiska USA hatet i Europa kan leda till att man i USA säger: Vi behöver inte FN vi behöver inte Europa. Det är mycket för Europas egen skull man bör ha en mer balanserad debatt. Världen tjänar inte på ett isolationistiskt USA.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-28 11:57:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Vackert! Ju mer dumma svennar börjar hata USA i grupp o ofta helt i blindo likt rasism ju mer börjar jag läsa och söka efter direkta motsatser till vad de spyr ur sig och man hittar massor!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-28 20:07:00
|
|
MATS PERSSON ROOS |
Enda kommentar.Dom avrättar barn.Det är väl det enda den man som styr detta land klarar av.Den enda stake som han kan frambringa är väl en pipeline för att öka sin egen släkt och valsponsorer
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-29 04:26:00
|
|
flemens ang. Bush tal |
Satt nu inatt och såg Bush tal, det var fint, det var övertygande, det lovades mycket pengar inrikes och en plan15 miljarder dollar för att bekämpa aids i afrika. Jag blev lite rörd. Det kändes som det var sant.
Undrar då hur jänkarna själva kände det?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-01-29 17:53:00
|
|
henke |
Usa har så mycket nya häftiga vapen de måste få chans att prova. Det är en tradition i amerika att bomba civila mål. Det började i Tyskand och Japan under världskriget. Sen Korea, Vietnam osv.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-02-02 09:03:00
|
|
Danneman |
Detta är ett problem med dagens svenskar i IT-åldern. De en gång så konfliktsrädda mesarna har nu bakom sina virtuella avatarers anonymitet lyckats finna utlopp för sin förträngda aggressivitet, och tillåter adrelanilet flöda så fritt att resonemangsförmågan dunklas. I ett sådant extatiskt tillstånd är allt svart eller vitt, och svensken kastar sig med hull och hår in på endera sidan. ->
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-02-02 10:41:00
|
|
Maria |
Du har förvisso rätt i din observation att USA-hatet är mer utbrett, men vad tror du det beror på...Bush såklart...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-02-03 17:32:00
|
|
Ramona Danlen |
Det är så mycket finare att slicka händerna på Nordkoreas,Cubas,Stalin eller Che Guevara. Att U.S.A är landet som visar upp alla sina sidor både dåliga och bra är något dessa X glömmer. Diktaturerna visas bara den sidan de vill visa. För det kan de bestämma.
DET ÄR SKILLNADEN MELLAN DEMOKRATI OCH DIKTATUR!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-02-04 11:22:00
|
|
MrHanky |
Jag tror inte att USA-hatet är speciellt utbrett i Sverige men däremot är det fler och fler som börjar uppmärksamma de illgärningar och krigsförbrytelser som USA gjort sig skyldig till de senaste 50-60 åren i kapitalismens och demokratins namn.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-02-06 10:14:00
|
|
Sara N |
Jag är en stor kritiker av USA:s utrikespolitik, kalla det USA-hat om du vill, men jag har absolut inget emot det amerikanska folket. Jag har inte märkt några såna tendenser hos andra svenskar heller. Snarare tvärtom, vi är ju storkonsumenter av amerikansk livsstil!
Vem/vilka USA-kritiker syftar din artikel på? Jag känner inte alls igen mig.
|
| |