Säg adjö till Gudrun Schyman!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-01-24 16:27:00
Bettan
Ännu icke ens åtalad, till och med. Och det stämmer väl, eller hur.
Men jag har inte sett någon kalla Gudrun för brottsling heller.
Men om vi ser det ur en sådan synvinkel, får man inte ha åsikter om brottet innan domen har fallit även om den åtalade har erkänt i TV?
Hyenorna må skälla.
Vi kanske inte är helt utan skuld, så stenkastning får vi avhålla oss ifrån, men att gapa lite på den som sitter högt upp och pinkar på oss kanske kan vara OK?
Inlägg #2: Postat: 2003-01-24 16:30:00
Ramona Danlen
Det är faktiskt vi som är drevet! JAg är en av dom och jag skäms inte ett dugg! Den som borde skämmas och försvinna från den politiska scenen för gott är Gudrun med flera. Miljöpartiet Ruwaida, Jan O Karlsson,Mona Sahlin fan vet varför de klarat sig. De kanske sitter med värre info om sina så kallade vänner, vem vet?
Inlägg #3: Postat: 2003-01-24 16:36:00
Erik Lindgren
Det skulle ju fan inte förvåna om dom höll varandra om ryggen tack vare att alla vet nåt skumt om en bredvid.
Inlägg #4: Postat: 2003-01-24 16:40:00
prime
"Så går drevet igen...mot en...ÄNNU.. ICKE ... DÖMD !? "

hmm.. GS är dömd till straffbeskattning,.. som RSV får göra i sverige och något som jag och många med mig tycker är fel. Straffbeskattning är en typisk vänsteridé .. så visst kan man säga att hon har fallit på eget grepp ;o
Inlägg #5: Postat: 2003-01-24 16:45:00
Anders Blomdahl
" Gudrún har ju försökt sig på regelrätt bedrägeri i stor skala."... skriver Anna Li !? Vidare..."får man inte ha åsikter om brottet innan domen har fallit"!? säger Bettan. Är en handling..ett brott...innan..dom fallit ? Det är just detta...som förlänar er epitetet..."hyenor".... som sliter den ...misstänkte... i stycken... innan åtal och dom...fallit ! Skärp er !!!
Inlägg #6: Postat: 2003-01-24 16:48:00
Gatans kravatt
vad är dealen...med att skriva...med punkter... överallt...där det tarvas...skiljetecken...?
Inlägg #7: Postat: 2003-01-24 16:50:00
Stefan
Nu är GS med i samma klubb som många andra politiker. Min personliga favorit är och förblir dock ändå Carl Bildt som körde runt i bil med körförbud sen länge pga bristande besiktning, och när det uppdagades av Ekot i radion, skrev ett brev till dom och hotade med domstol om reportaget sändes! Såna friheter tar sig inte ens GS.
Inlägg #8: Postat: 2003-01-24 17:06:00
Bättan
Oavsett om det går till domstol, och oavsett vilket straff ytterligare än straffskatt som eventuellt kommer att utdömas så är det Gudrun gjort - och inte ekar till att ha gjort - någonting riktigt, riktigt illa. Som förvärras av den position hon har. Kommer inte att skärpa mig.
En brottslig handling är väl brottslig när den utförs, den blir väl inte brottslig när domen faller?
Om jag skjuter någon, har jag då inte begått ett brott innan straffet är fastställt i domstol?
Inlägg #9: Postat: 2003-01-24 17:15:00
Erik Lindgren
Bettan: du glömmer att alla inte är lika inför lagen. Det är ett viktigt missgrepp. Om en handling är ett brott eller inte avgörs av domstol, inte av dig eller någon annan. Det hindrar inte att du påpekar att det finns en lag som säger att hon borde dömas.
Inlägg #10: Postat: 2003-01-24 17:55:00
Anders Blomdahl
Erik L o Bettan: Det finns ingen lag som säger att GS ...bör dömas ! Hennes "skatteaffär"...håller på att UTREDAS...om den skall leda till åtal .
Innan dom fallit...är hon fortfarande..
oskyldig till brott !
Inlägg #11: Postat: 2003-01-24 18:07:00
Magdalena
Oavsett om hon döms för skattebrott eller inte så har hon ju uppenbarligen försökt få ersättning för något någon annan har betalat. Hon erkänner ju tom att hon gjort fel. Sak samma om det är ett brott,en person som dessutom leder vänsterpartiet som förespråkar höga skatter för höginkomstagare borde inte bete sig så sniket och försöka smita från den skatt hon är så stolt över att vi har. Att leva som man lär heter det väl? Det måste man väl ändå få kritisera?
Inlägg #12: Postat: 2003-01-24 18:55:00
Anders Blomdahl
Magdalena:"Uppenbarligen försökt få ersättning för något någon annan har betalat" är inte UPPENBART. Detta skall utredas . Att GS erkänner att hon gjort fel betyder inte att hon erkänner ett medvetet försök till fusk.
Vi måste hålla isär begreppen och INTE föregripa en eventuell rättegång och dom.Jag håller med om att man bör leva som man lär..även GS men jag vänder mig emot att vi beter oss som "hyenor" så fort "det vädras blod". "Den som är utan skuld kastar första stenen" !
Inlägg #13: Postat: 2003-01-24 19:59:00
Magdalena
Hade hon inte skickat in kvitton till skattemyndigheten som tv4,partiet etc betalat för? Det var väl det de hade reagerat på? Rätta mig om jag har fel, men jag trodde att det inte var något hon förnekade ens utan skyllde på "slarv"
Inlägg #14: Postat: 2003-01-24 20:29:00
Anders Blomdahl
Uppenbart är...att GS skickat in kvitton på räkningar andra redan betalt...men...det är Inte Uppenbart ... att GS MEDVETET försökt fuska . Som GS själv sagt...har hon sänt in en mängd kvitton...för räkningar hon själv betalt...och ...tydligen också som andra betalt...utan att kontrollera vilka som betalats av andra och vilka som betalats av henne själv. Det kan vara så...att det är rent "slarv"....vilket kommande utredning får utvisa .
Inlägg #15: Postat: 2003-01-24 21:14:00
Ramona Danlen
Jaha och Gudrun Schyman skulle ställa sig i podiet och säga: Jag försökte en ful men jävlar det gick åt helvete! Vem tror att detta skulle hända! Ingen med handen, ens kroppen överstänkt med sylt är benägen att erkänna sin skuld.
Inlägg #16: Postat: 2003-01-24 21:28:00
Anders Blomdahl
Ramona D: Talar du... av egen erfarenhet ?
Inlägg #17: Postat: 2003-01-24 21:37:00
Daniel
Du...är...så patetisk...att du liknar...KYREUS! Gör det...ont...när dina hjältar... faller? HA...HA...HA...HA...HA...HA...HA...HA...HA...HA...HA...HA...
Inlägg #18: Postat: 2003-01-24 21:40:00
Bättan
De juridiska begreppen är ointressanta, eftersom ingen har kallat Gudrun brottsling. Det var Anders Blomdahl som drog in juridiken. En ledare inom vänsterrörelsen borde lägga mer tid på sin uppenbart oorganiserade privatekonomi, än att slänga fram alla kvitton hon kan hitta och sedan skriva under på heder och samvete och skicka in.
Jag är rasande som en hyena över att det slarvas så fruktansvärt med mina fattiga skattekronor, som skulle kunna göra så stor nytta någon annan stans.
Inlägg #19: Postat: 2003-01-24 22:08:00
Anders Blomdahl
Daniel: Det är lätt att "kasta skit" på andra... svårare...att Se sig själv . Vem...har talat om hjältar.. och vad vet Du om ...vilka mina eventuella hjältar är ? Bättan: Jag försvarar INTE GS agerande...UTAN...vänder mig emot att hon DÖMS här...på förhand... INNAN utredning gjorts..åtal väckts.. och... dom fallit !
Inlägg #20: Postat: 2003-01-24 23:01:00
Bättan
Anders, jag dömer henne inte för hennes eventuella brott. Jag dömer ut hennes insats som partiledare och förebild. Jag ifrågasätter hennes framtida trovärdighet i arbetet med att föra ut Vänsterpartiets politik.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...