Hej Daniel Ekman!

Den här tråden diskuterar artikeln Hej Daniel Ekman!.
Inlägg #1: Postat: 2003-01-24 09:25:00
Daniel
Hej Lukas. Tack för att du tog dig tid att kommentera.
1. Jag har inte påstått att DU bor på Söder. Däremot konstaterar man krasst att andelen kulturarbetare på Söder är ganska stort.
2. Jag anser fortfarande att du tummar lite på sanningen och är onyanserad i din artikel. Du försöker omedvetet kanske att få läsaren att tro att bombningen av brölloppet var medvetet samt att det tystades ner av USA.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-24 13:46:00
Holm
Om ett amerikanskt bröllop där gästerna sköt i luften med automatvapen! hade bombats av Afghanskt stridsflyg, hade det fått ENORM publicitet i kraft av att vara en isolerad händelse och därmed ingen olyckshändelse till skillnad från en del av en större attack. Några spaltmillimeter skulle det nog också bli om det orimliga men skickliga i företaget.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-24 14:50:00
Mike
Om Texas hade varit styrt av Talibaner som skyddade en världsomspännade terroristorganisation vilken hade svurit att döda så många Afghaner som möjligt. Och om denna terroristorganisation även visat detta i ihandling genom ett flertal attentat då tusentals oskyldiga Afghaner dödats och lemlästats. Om då, det demokratiskt styrda, Afghanistan anfallit Texas och om "bröllopsbombningen" var ett isolerat misstag i denna kampanj. Tja, då hade det nog rapporterats på ungefär samma sätt.
Inlägg #4: Postat: 2003-01-26 23:28:00
Ken
Linslus? Varför inte gå i svaromål på rätt ställe? Huvudinläggspam kallas detta. Dålig netikett.
Inlägg #5: Postat: 2003-01-27 23:04:00
kku
Rent allmänt. Som liberal förstår jag inte varför så många "liberaler" i sverige ser det som sin plikt att ta amerikas utrikespolitik i försvar, då den inte på nått sätt kan kallas liberal. Visst det ses som beundransvärt att belysa svenskens okunskap om amerika generellt, men det finns så många viktigare frihetliga/rättsliga frågor här och nu att kämpa för, så varför ödsla tid på väpnad nationalistiskpragmantism.
Inlägg #6: Postat: 2004-09-05 04:39:00
Kent Katt
Om man inte reagerar starkt på den "Lilja 4-ever" så kanske det vore på plats med en liten sinnseundersökning för då anser jag att man är så pass känslomässigt avtrubbad att man kan bli en fara för sin omgivning.
Laddar...