|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-17 17:38:00
|
|
Mira |
Det där var onekligen en ny vinkel...Men jag tycker ändå inte det känns rätt att avlyssna människor om det inte finns mkt starka skäl. Vi har trots allt åsiktsfrihet i det här landet. Men du har en poäng!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-17 18:03:00
|
|
Erik Lindgren |
Varför är inte hela Sverige buggat isåfall? Varför har man bara avlyssnat extrema organisationer? Varför är inte Göran Perssons sängkammare avlyssnad? Vem vet vad den mannen står för egentligen. Din artikel faller när man tittar på urvalet av människor som är avlyssnade? Hur många moderater, hur mångfa sossar, hur många kpmlr:are. Säpo:s informationssamlande är sjukt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-17 18:06:00
|
|
Olof Öberg |
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." - Ben Franklin. Dummaste förslaget sedan maskeringsförbudet, men inte för att jag kommer att lida. Snart har vi krypterad IP-telefoni till förtret för integritetskränkarna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-17 19:37:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Du skämtar va? Nej, givetvis
skall ingen avlyssning på måfå
à la Echelon få bedrivas. I så fall
är det även okej med läsning av
privat post - att Säpo har nån ute
på Tomteboda som öppnar
vart hundrade brev. Det kan ju
avslöja terrorism.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-17 21:17:00
|
|
Jon |
Föredömligt enkelt. De Rättrogna medborgarna har inget att frukta, endast de Dåliga extremisterna åker dit. Artikeln hade säkert lett till hedersutnämning i forna Sovjet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-18 01:46:00
|
|
suz född i stååckhåålm |
eru skåning ?
hujeda mej så hemskt,,rullebööö :
jag säjer bara rulla ut staketet eller ta fram stora spettet och skilj av skpåne från resten av landet och låt det segla ner til danmark, behövs inte för det fins ju bro,,men i gbg,,hmm,,hur lösa dett ? :
|
| |