Inlägg #1: Postat: 2003-01-13 13:31:00
|
KYREUS |
"Navigare necesse est", säger båtmänniskor. Det bara måste segla, navigera. Är det inte så också med den kreativa människan? Vi bara M Å S T E skapa?! Fin text, Marita. Du vet att jag gillar Dig och Dina texter skarpt. När Du har skrivpauser, saknar jag Dig oerhört här på sajten. Du tillhör den skara som har E G E N A R T.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-13 14:06:00
|
Vivi |
Tack Marita, du har just klätt mina funderingar i ord. Precis så känner jag det. Skulle gå på skrivarskola på distans i höstas. Jag hade blivit antagen. Tyvärr var jag bortrest första träffen, så jag var tvungen att tacka nej. Fortsätt du att skriva, så länge det ger dej någonting. Du kan. MVH
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-13 14:13:00
|
Linda Björling |
Marita, det att vinna något på sourze kan man se på flera sätt. Att vinna mest lästa är inget tecken på stordåd utan det är allt som oftast bara ett tecken på att man har förmåga att sätta braskande rubriker på sina alster. Det är väl just inget att sträva efter... De val redaktionen sedan gör speglar i sin tur bara ett fåtal individers subjektiva åsikter. Håll ut, ev. vinster är inte allt. :-
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-13 14:18:00
|
Thomas L. Aabo |
Håll ut flicka! Den största vinsten är att man fyller sin vardag med något vettigt. Plus att en enda positiv kommentar gör ens dag.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-13 14:22:00
|
sten |
Sourze är inget bra forum för prosatexter, det är få som läser dem. En bra början är kvällskurser i skrivande t.ex. Skrivarakademin i Stockholm som har författare som lärare och olika stadier från nybörjare till "författarskolan"
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-13 17:14:00
|
Carola |
Man skriver en hel del, vissa texter lämnar man kanske inte ut. Men man ska kanske egentligen inte fästa tanken så hårt vid att man skriver för någon annan. Det är kanske då den här känslan som du beskriver dyker upp. Skrivångesten. Visst vill man bli läst, men man kan inte utgå vad "andra" vill att läsa. Tror jag, nåt sånt iaf. Hoppas du förstår hur jag menar.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-13 18:40:00
|
Mira |
Bra artikel, känner verkligen igen mig!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-16 15:26:00
|
Karro |
Du skriver bra, alla kan inte vinna. Fortsätt! Ju mer man skriver desto bättre blir man. Det är viktigt med responsen också. Se till att få respons, från alla möjliga inte bara dem på Sourze så kommer du utvecklas.
|
|