|
Inlägg #1: Postat: 2003-01-09 16:23:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Ja, inte blir man seg i kolan av en
joint då & då. Har man MS kan man
t.o.m. bli lite friskare. Vid kemoterapi mot cancer få tillbaka
aptiten. I Kalifornien och Arizona får
man mot läkarintyg odla och röka
marijuana.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-09 16:35:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Personligen la jag av ett flerårigt, dagligt ganjarökande den 4 nov. 1976.
Tycker inte att jag fick några bestående skador. Ökade samtidigt
konsumtionen av tobak tills
jag la av helt även med det 1992. Bortsett från några cigg el. två om jag är ute på krogen, vilket sker max en gång i kvarttalet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-09 16:37:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Som alltid: social bakgrund avgörande för huruvida du hamnar
i missbruk eller inte. Medelklass-
flummare har ett socialt skyddsnät
och ofta intellektuella intressen som
räddar dem. Arbetarklassbarnen
löper alltid större risker.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-09 16:39:00
|
|
Max |
Helt rätt! Du skriver på ett träffande och nyanserat sätt och det här var helt klart en av dina bästa artiklar nånsin...
Keep up the good work, såna som du behövs som kontrast mot all skräckpropaganda, dubbelmoral och bullshit i vårt storebror-samhälle...
Peace!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-09 16:40:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Svår känslomässig balansgång huruvida vi skall
legalisera eller inte. Å ena sidan
är jag rädd för att barn till
pårökta föräldrar skall råka illa ute,
å den andra är det absurt att straffa
för nåt som en stark individ som
Tommie klarar av.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-09 16:41:00
|
|
globule |
Jag önskar att fler orkade tjata om detta. Missbrukarstämpeln sitter djupare än man tror. Men i mina ögon är du ingen missbrukare, Tommie, du är en kämpe. Keep it up. Keep drugs safe and legal.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-09 20:49:00
|
|
Erik Lindgren |
Vi är trötta på alt tjat om gräs, du tar upp onödig plats med sånt här upprepande om samma gamla fakta. Jajajaja, vi vet, manfårinterökagräsochdettyckerjagärförjävligt, blablablablablabla. Tyvärr, Tommie, solen skiner även fast man inte är pundad. Kom tillbaks när du har nya grejer att säga i frågan.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-10 00:39:00
|
|
MB |
Hur kan du ärligt sitta och säga du vill legalisera narkotika?Har du nån j-a aning om hur många liv drogerna förstört?! pucko...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-01-10 00:39:00
|
|
MB |
Hur kan du ärligt sitta och säga du vill legalisera narkotika?Har du nån j-a aning om hur många liv drogerna förstört?! pucko...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-10 01:40:00
|
|
Knarkmaffian |
Legalisera? Hm, vad ska VI då leva av?! /Cannabiskartellen - Svenska celle
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-01-10 15:17:00
|
|
Zuttlaanna |
Sorgligt att alla inte
fattar hur rätt du har. Sorgligt att svenskar super som jävlar dårar att nykterister mobbas ut på firmafester medans de som röker på nån gång blir kallade för knarkare.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-01-10 15:49:00
|
|
Gnurf |
Jo det är sjukt att det betraktas som brottsligt, men inget med detta landet förvånar mig längre. Får helt enkelt koppla av med en joint som jag gör kanske en gång per kvartal och göra det enda vettiga - skratta åt det hela.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-01-10 23:33:00
|
|
trazdockan |
ja fattar inte varför du tjatar om dina jointar..hade alkohol kommit idag hade inte heller vart lagligt!men nu är de som det är! om man är smart skiter man i droge...glöm då inte att alkohol oxå är en drog! så ta de lugnt i fortsättningen!/ en som vet!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-01-11 17:30:00
|
|
Marcus P |
Tja, odla hemma för eget bruk kan jag verkligen inte se nån anledning att du skulle få göra. Likaledes tycker jag att hembränning för eget bruk borde kunna tillåtas det går ju att köpa allehanda attiraljer för det helt lagligt, och vinsatser ska vi inte tala om.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-01-11 19:20:00
|
|
Johan |
Go,Go,GO Tommie!! det är så enkelt, det är så logiskt, det är så självklart. tjing
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-01-12 00:22:00
|
|
Dogmatisk |
Det är fel att röka, dricka och knulla. Fråga inte varför.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-01-12 18:17:00
|
|
solveig |
Märkligt vilket liv det blir i hopen vid tal om droger. Hur kommer det sig? Lider de som använder det av ont samvete och de som inte gör det av självgodhet?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-01-12 18:46:00
|
|
Per Karlsson |
Ett förslag på en kompromiss. Vad sägs om att göra innehav av mindre mängder cannabis till ett brott som barra ger böter, direkt, utan rättegång?
Då frias polisresurser upp till andra brott men staten får fortfarande in pengar från böter inte så stor risk att få något annat än böter för små mängder cannabis ändå så..
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-01-13 13:48:00
|
|
Lars W |
Indoktrineringen är värst! Personligen tycker jag att debatten legalisera eller inte är sekundär. Vad som egentligen borde diskuteras är huruvida staten har fått och framförallt FORTFARANDE FÅR bedriva en narkotikapolitik byggd till största delen utan hållbara vetenskapliga fakta, utan i stället moraliska ställningstaganden. Har staten moralisk rätt att göra detta?? Sorgligt att se hur det svenska folket bara är konsumenter av denna "information" utan att ifrågasätta den.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-01-13 23:00:00
|
|
Jaha |
Kärlek åt tommie. Han vet hur slipstenen ska dras. Mer debatter om detta!
|
| |