Inlägg #21: Postat: 2003-01-10 13:36:00
|
Thomas L: Aabo |
Skärp dig Johanna. Alla kan läsa igenom den debatt som du och jag haft under min och din artikel. Fakta talar sitt tydliga språk. Du har varit under lågvattenmärket och jag har visat stort tålamod och överseende med det.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2003-01-10 14:27:00
|
Thomas L. Aabo |
En sak kan man konstatera. Att man skjuter på budbringaren då man inte gillar budskapet, hellre än att ifrågasätta om man låtit sig luras. Men det visste jag på förhand. Det vara väntat.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2003-01-10 14:42:00
|
Thomas L. Aabo |
Det var väntat. Men jag har lyckats få några att ifrågasätta den verklighetsbild de haft. Det var mitt syfte och det är jag glad för. Man kan bara hoppas på en mindre del som är så öppensinnade.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2003-01-10 17:47:00
|
Thomas L. Aabo |
Återkommer på måndag eftersom jag inte har tillgång till nätet på helgerna. Trevlig Helg.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2003-01-10 20:14:00
|
JohannaP |
Thomas ska vi lägga ner stridsyxan? Jag är berädd att göra det iallfall. Hoppas du med är det.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2003-01-11 15:18:00
|
Krieg |
Män som behöver köpa sex är störda på ett el. annat sätt. De framställs ofta som "vanliga familjefäder", men den senaste informationen om t.ex. internethandeln med sex visar ju att dessa sexköpare är ganska ovanliga. Riskerna för olika former av våld har ökat drastiskt sedan handeln flyttat från gatan till nätet!!
|
|
Inlägg #27: Postat: 2003-01-11 17:57:00
|
trött |
Trots att 80 av hemlösa och utslagna i Sverige är män så fortsätter ni att babbla i evigheten om huruvida vissa horor är lyckliga eller inte. Lägg av! Låt människorna knulla som dom vill för helvete!
|
|
Inlägg #28: Postat: 2003-01-11 23:58:00
|
Torsken |
Det kan väl inte vara fel att visa sin generositet mot den som tillfredsställer en sexuellt? Hellre i sällskap med en trevlig hora än i närheten av en vidrig moraltant.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2003-01-12 22:42:00
|
frevelm |
Ynkedomen att köpa en människa för sex är något man bör se till att stå över. Men, möjligen är det mindre illa än utlopp genom våldtäckt eller utnyttjande, vilka rimligen är närbesläktade företeelser. Teoretiskt skulle prostitution nog kunna regleras så att den kanaliserade de drifter som ligger bakom alla tre sexutloppen. Men kan det genomföras i praktiken. Kan det stoppa onda cirklar av utnyttjare och deras offer som utnyttjar mer, snarare än egga till utnyttjande.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2003-01-13 11:21:00
|
Per W |
Jag fick inget svar förra gången, jag försöker igen:
Thomas L.Aabo, varför skulle man bekämpa en "mäklarverksamhet" som hallickens om nu prostitution är en yrkesverksamhet som kan jämföras med alla andra yrken och som man väljer fritt???? Det är alltså fult att var hallick men OK med prostitution? Även du har en något kluven inställning till ämnet...........
|
|
Inlägg #31: Postat: 2003-01-13 11:28:00
|
Per W |
Det finns förmedlare av tjänster i hela arbetsmarknaden. Alla är de "skitstövlar" enligt Thomas L:s logik.
För det kan väl inte vara så att prostituerade måste skyddas från hallickar för att de tillhör en särskilt utsatt, drabbad grupp, ofta missbrukare och oftast utsatta för sexövergrepp sedan barndomen och därför lätta att utnyttja??.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2003-01-13 15:53:00
|
Patrik Söderlund |
Bra sammanfattning om prostitution i världen. Det är tragiskt att det ska behöva finnas både horor och torskar. Förstår mig dock ej på liberalister som Aabo, man kan fråga sig vad han tyckte om hans dotter skulle dras in i den onda cirkeln. Han skulle nog göra allt han kunde för att stoppa det. Eller?
|
|
Inlägg #33: Postat: 2003-01-13 16:04:00
|
frevelm |
Så här tror jag det fungerar: Sexköparen är svag för det kön han i extrema? undantagsfall hon betalar för umgänge med. Om man sen faller för att betala för sex, eller för att få det med våld, alternativt manipulation är en följd av denna svaghet, ett sätt känna makt, trots begäret. Så orsaksmässigt är dessa tre företeelser besläktade. Teoretiskt skulle prostitution nog kunna regleras så att den kanaliserade de drifter som ligger bakom alla tre utloppen. Men kan det genomföras i praktiken?
|
|
Inlägg #34: Postat: 2003-01-15 00:41:00
|
sanningen |
|
|
Inlägg #35: Postat: 2003-01-15 21:18:00
|
klas |
Att vara mot förbud är en moralisk fråga, för mig i vart fall. Om någon sysslar med någonting som inte skadar någon annan så har jag ingen rätt att förbjuda demanvända lagtvång-våld i förlängningen att göra det, vad jag än tror mig veta om deras väl och ve.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2003-01-17 18:13:00
|
?? |
Ang lyckliga horor, varför kräver man just av horor att dom ska vara lyckliga. Jag har ett vanligt kneg och är inte lycklig, jag tror inte jag känner ngn lycklig människa, så varför kräva detta av just horor. F övr är jag nog emot prostitution.
|
|