David och Goliat?

Den här tråden diskuterar artikeln David och Goliat?.
Inlägg #1: Postat: 2003-01-09 11:26:00
Dennis Lindström
Konstigt att du inte fått nägra kommentarer redan, men liksom jag själv är nog alla trötta på den här frågan. Jag tycker det är jättebra att du är ganks neutral i frågan och inte väljer sida. Media och därför också svensken är väldigt palestina vänlig och jag brukar därför få gå in i dessa disskussioner och påminna om Israels problem och syn. Inte för att jag anser Israel bättre utan för att jag anser att alla är lika goda kålsupare.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-09 13:09:00
klas
Jag kan inte se hur någon palestinsk ledare efter det som hänt under sharons regering skulle kunna överleva politiskt om han tog i med krafttag mot palestinier som bedriver terror mot israelerna. Alldelses i början av fredsprocessenunder barak? eller bibi? gjorde arafat vissa sådana försök men..forts.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-09 19:02:00
pessimist
Blodbadet fortsätter så länge staten Israel existerar och så länge Saddam belönar varje självmordsbombarens familj med en kvarts miljon.
Inlägg #4: Postat: 2003-01-10 22:14:00
Erik Lindgren
Vad kallas det som Israel gör i Palestina? A: Folkmord. B: Etnisk rensning. C: Apartheid. D: Ondska.
Inlägg #5: Postat: 2003-01-10 23:33:00
fredsaktivist
Inte förrän saten Israel krossas blir det fred i området. Och detta kan bara uppnås genom en fördubbling av självmordsbombningar. Det behövs bara flera martyrer för att få fred helt enkelt.
Laddar...