Inlägg #1: Postat: 2003-01-09 11:26:00
|
Dennis Lindström |
Konstigt att du inte fått nägra kommentarer redan, men liksom jag själv är nog alla trötta på den här frågan. Jag tycker det är jättebra att du är ganks neutral i frågan och inte väljer sida. Media och därför också svensken är väldigt palestina vänlig och jag brukar därför få gå in i dessa disskussioner och påminna om Israels problem och syn. Inte för att jag anser Israel bättre utan för att jag anser att alla är lika goda kålsupare.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-09 13:09:00
|
klas |
Jag kan inte se hur någon palestinsk ledare efter det som hänt under sharons regering skulle kunna överleva politiskt om han tog i med krafttag mot palestinier som bedriver terror mot israelerna. Alldelses i början av fredsprocessenunder barak? eller bibi? gjorde arafat vissa sådana försök men..forts.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-09 19:02:00
|
pessimist |
Blodbadet fortsätter så länge staten Israel existerar och så länge Saddam belönar varje självmordsbombarens familj med en kvarts miljon.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-10 22:14:00
|
Erik Lindgren |
Vad kallas det som Israel gör i Palestina? A: Folkmord. B: Etnisk rensning. C: Apartheid. D: Ondska.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-10 23:33:00
|
fredsaktivist |
Inte förrän saten Israel krossas blir det fred i området. Och detta kan bara uppnås genom en fördubbling av självmordsbombningar. Det behövs bara flera martyrer för att få fred helt enkelt.
|
|