Det inre raseriet

Den här tråden diskuterar artikeln Det inre raseriet.
Inlägg #1: Postat: 2003-01-04 12:32:00
Thomas L. Aabo
Rom byggdes inte på en dag. Alla kan bidra till förändring. Hoppas att du bara har en dålig dag
Inlägg #2: Postat: 2003-01-04 12:50:00
göran svensson
När Hitler var som mest framgångsrik fanns 6 demokratier i hela världen. USA hade dåprecis gått med mot Nazi-axelmakterna.

Roosevelt hade då ett berömt tal för att gjuta mod och framtidstro i den amerikanska befolkningen. Du kan säkert finna det på nätet - själva huvudbudskapet var att genom historien har vi trots allt fått det bättre och bättre. Tolerans och respekten för varandra har ökat. Motgångar i detta stycke har alltid varit av kortvarig natur.

Det gäller säkert fortfarande.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-05 02:08:00
Erik Lindgren
Ja, pengar är makt, så mitt enda råd är att sätta igång att jobba.
Inlägg #4: Postat: 2003-01-06 10:52:00
Naseer
Pengar är illusotorisk makt, pengar gör dig till konsument och gör att du tror dig ha makt när allt som gäller är egentligen vad andra tycker att du ska inhandla. Mycket pengar kan ge dig makt, men pengar ÄR inte makt.

Thomas, jovars, det var en dålig dag, dock står jag fortfarande för min artikel, det är mycket som är fel nu.
Inlägg #5: Postat: 2003-01-06 11:50:00
Vivi
Pengar ger yttre makt och är förgängligt. Det viktigaste är makten över mej själv, min inre styrka. Du, det finns också godhet i denna ruttna värld. Man måste börja med sej själv. Karmalagen: Det man ger ut, får man igen. Ringar på vattnet, du vet. Kanske världen en dag blir godare. Det hoppas jag också. Må så gott!!!
Laddar...