Jag skulle utan tvekan knäa honom!

Inlägg #1: Postat: 2003-01-04 11:55:00
Holm
Ok, Conny. Nu behöver du skriva något som får oss andra att förstå att du inte är en fullblodsidiot. Börja med att förklara vad det är som gör att Anna-Carins text saknar trovärdighet. Jag måste ha missat det.
Inlägg #2: Postat: 2003-01-04 12:01:00
AC Collin
Du får tro vad du vill. Ledsen för din skull.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-04 13:38:00
Olle
Nu får du ta och skärpa dig Conny. Vadå "högsta status bland kvinnor att vara ett offer". Fattar du inte att sådana händelser inträffar dagligen för tjejer och även killar? Det är sanningen och inget annat!!!
Inlägg #4: Postat: 2003-01-05 04:38:00
Otto Muehl
Nog överdriver kvinnorna lite allt. Varför var det så hemskt med att killen ville att du skulle runka? Hände mig med när jag var liten men jag sa nej. Stannade dock kvar och tittade på fascinerat tills han var klar men jag kunde dragit när som helst. Big deal, har aldrig kännt mig som ett offer eller hatiskt mot honom för det. Att främmande män lockar med barn i bilar är förstås otäckt eftersom man aldrig vet vad det är för psyko.
Inlägg #5: Postat: 2003-01-05 04:50:00
Otto Muehl
Jag försvarar förstås inte det som hände dig. Alla reagerar vi olika. Och jag har ingen anledning att tro att det inte var en otäck händelse för dig. Men vad skrämde dig mest? Att han vill att du skulle runka åt honom eller tanken på vad som kunde hända om du följde med?
Inlägg #6: Postat: 2003-01-05 13:15:00
AC Collin
Han var en inkräktare i en för mig trygg miljö, han dök upp som vargen i sagan om rödluvan. Men det jag minns starkast var att mina föraningar stämde, jag blev rädd för min egen rädsla. Jag såg mannen i bilen på långt håll och det kändes hotfullt. Jag slog bort tanken, men så stoppade han mig ändå. Barn har livlig fantasi, kanske inbillade jag mig att jag var delaktig, att han stoppade mig för det jag hade känt det på mig.
Inlägg #7: Postat: 2003-01-05 13:19:00
AC Collin
Rädslan att inte våga berätta hemma var också stark. Tänk om ingen skulle tro mig, som Conny S här ovan. Eller att min reaktion skulle förringas. Jag tror att många barn behåller otäcka upplevelser för sig själva pga just detta. Vuxna tror att det ska kännas som en lättnad när de säger: "Äsch, det där var väl inte så farligt". Men vad säger man för att trösta?
Inlägg #8: Postat: 2003-01-05 17:43:00
Oskar S
Conny - grattis. Du är i total avsaknad av alla mänskliga goda egenskaper. Men eftersom jag hellre friar än fäller få jag väl förmoda att du är efterbliven.
Inlägg #9: Postat: 2003-01-05 18:36:00
q
Otto Muehl har en poäng, även om jag inte vill uttala mig om ACs upplevelse. Att låta ett barn titta på när någon runkar är ungefär lika dåligt som den som låter barn titta på porrfilm, men hur stort är det övergreppet egentligen? Jag tycker inte att det kan jämföras med våldtäkt. Det måste finnas grader i helvetet.
Inlägg #10: Postat: 2003-01-05 18:59:00
Conny Samuelsson
Svar till Oskar S: Anser du att efterblivna saknar förmåga till alla mänskliga goda egenskaper, då du friar mig genom att kalla mig efterbliven! För övrigt är jag intill döden trött på kvinnors offerkultur
Inlägg #11: Postat: 2003-01-06 14:24:00
Maria
Det är väldigt hemskt när sådana hemskheter händer för små barn. Har hänt mig en gång när jag var yngre.Ut ur buskaget kom en man fram som började runka framför migjag va inte fascinerad.Ingen vacker syn och jag var helt vettskrämd.Vågade inte berätta det för nån, utan det dröjde typ ett år innan jag tog mod till mig.Kännde att allt var mitt fel.
Inlägg #12: Postat: 2003-01-06 14:25:00
Maria
En av mina tjejkompisar blev våldtagen en kort tid därefter och även hon berättade det inte för någon hon är helt förstörd nu och skär sig i armen för att glömma. Sånt är ju förfärligt att man ska utsättas för när man är ung eller barn. Jag håller inte med om att kvinnor har någon sorts offerkultur men kan däremot nästan hålla med om att vissa överdriver. Då syftar jag på de som verkligen går hårt fram genom att dra alla killar/män över en kam. Sånt är jag emot.
Inlägg #13: Postat: 2003-01-06 20:56:00
Otto Muehl
Maria, vem skulle inte bli skrämd om det stövlade fram en man ur buskarna och började tokrunka framför en? :-P Men vore det mindre skrämmande om mannen viftat med en pistol istället? Varför denna skam över sex? Blev ni katolskt uppfostrade? Mina föräldrar har aldrig skyddat mig från sex så jag har alltid haft en väldigt liberal syn på det, detta är nog ett mycket bra försvar tror jag. Jag har aldrig kännt skam över att se någons kön.
Inlägg #14: Postat: 2003-01-06 21:14:00
q
Jag fattar inte heller hur Maria tänker. Varför blir man rädd och skäms av att någon annan visar sig naken och gör bort sig? Det är för mig helt obegripligt, såvida det inte förelåg ett hot om våld d.v.s.
Inlägg #15: Postat: 2003-01-07 22:05:00
Maria
Jag var skiitskraj. Det var sent och mörkt hösmörker. Jag var ensam och inte beredd på att nån snubbe ska hoppa fram ur buskarna och hela han skrämde mig. Sättet han tittade på mig eller gick mot mig. Hade hört många gånger om att man ska vara "rädd för" och se upp för män som man inte kände. Trodde att han skulle göra illa mig eller något i den stilen.
Inlägg #16: Postat: 2003-01-08 11:26:00
Yanni
Förringar inte Marias rädsla, men förstår den inte heller. När jag var barn kryllade det av runkgubbar och vad vi gjorde var att skratta åt dem. Länge. De försvann.
Laddar...