Politiker - skärp er!

Den här tråden diskuterar artikeln Politiker - skärp er!.
Inlägg #1: Postat: 2002-12-22 16:48:00
Stefan
Åsiktsregistrering? Med tanke på hur mycket polisen varit och filmat och ID-kollat demonstranter i diverse sammanhang senaste tiden skulle det inte förvåna mig om det blir en ny IB-affär av saken om 30 år. Nu däremot, verkar det vara många som tycker det är vettigt gjort. Det tyckte man säkert då också om "kommunisthotet". Det enda man kan vara säker på är att historien upprepar sig. Det gör den alltid.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-22 17:30:00
Claes
Liknande saker du tar upp förekommer i varenda kommun. Bara att det kommer aldrig fram till oss.

Folket i detta landet då som röstar på skiten? Hur vore det med 80 blankröster för att visa att vi inte har något förtroende för dessa pajaser?

Vad var det alla politiker lovade till senaste valet? Bättre skola, vård och omsorg.

Vad blev resultatet?
Inlägg #3: Postat: 2002-12-26 15:36:00
Johan
Jag tror att det här politikerföraktet är tämligen missriktat. De flesta politiker försöker säkert göra sitt jobb så gott det går. Däremot tror jag att folk skulle fundera lite över och passa sig för en annan grupp av makthavare än politikerna, nämligen journalisterna som i artikeln hyllas.
Laddar...