Kommentera Ana Udovic ledare

Inlägg #1: Postat: 2002-12-20 11:44:00
Frederik
Tolkiens book tells mainly of men. So what? Other books tell mainly of women, and I certainly wouldnt complain about that. My main criticism against the movie is that Jackson was already way too creative in twisting and adapting the story to make it suitable for movie theatres. Modifying the story even more to give it a bigger women-focus than found in the book would only have made it worse.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-20 12:26:00
Frederik
A last addition: I think theres something like going too far in try to push an issue forward in this case feminism. Like the saying If you have only a hammer, everything will soon look like a nail.
Inlägg #3: Postat: 2003-01-09 19:01:00
Marcus P
Jag har hört talesättet vara "If the only tool you have is a hammer, you will treat everything like if it was nails". Det är ännu lite mer skruvat.
Inlägg #4: Postat: 2003-01-17 10:25:00
Ana
Jag skulle vara beredd att hålla med dig, om jag trodde att Tolkien själv var medveten om att hans saga bara handlar om män. Men tyvärr tror jag att Tolkien tror att han skrivit en "neutral" historia. Precis som många regissörer tror de är neutrala när nästan alla är män i deras filmer. Kan vara bra att påminna dem om att så inte är fallet. De könskvoterar hela tiden.
Laddar...