|
Inlägg #21: Postat: 2002-12-15 13:22:00
|
|
Pelle |
Vad jag vill ha sagt är faktiskt inte att jag anser att cannabisfrågan är det viktigaste sen avskaffandet av slavhandeln, vilket Jan-Olov tror att alla som är mer liberala än han själv tycker. Det enda jag vill säga är att allt är inte svart och vitt. Alla lagar är inte bra per automatik.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-12-15 15:41:00
|
|
Jan-Olov |
Det jag säger är att man får väll ta konsekvenserna av sitt handlande då man väljer att bryta mot lagen. Det är sant att lagen inte är någon alsmäktig handling. Lagen representerar vad vi tycker är OK och inte i dagens samhälle. Vad definierar en lag som bra då ? En bra lag borde ju utformad på det sättet att få bröt mot den. Att sedan tvångsbeteenden missbruk ska sätta nivån för lagar tycker jag är lite märkligt.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-12-15 18:10:00
|
|
rh |
HAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
JO: En bra lag borde ju utformad på det sättet att få bröt mot den. Att sedan tvångsbeteenden missbruk ska sätta nivån för lagar tycker jag är lite märkligt. Precis som du skrivit nu i ändlösa omformuleringar så är det alltså missbruk för att det är olagligt. Hela inlägget handlar om att lagen är är orättvis och är iallafall definerad på helt fel grunder.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-12-15 18:17:00
|
|
rh |
Förresten så är samhället inte så cannabisfientligt som du vill påskina JO.
Du kanske inte ser någon i din närhet, men som sagt så kan man bruka cannabis utan att man ser ut som en flummig knarkare. Dina argument låter mer som att du får din kick av att förbjuda andra njuta av livet. Har jag fel? Är du inte en sån person bara älskar att bestämma över andra?
|
| |