Cannabis måste legaliseras

Den här tråden diskuterar artikeln Cannabis måste legaliseras.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-12-12 18:51:00
Mike
Jag tror personligen att grava missbrukare inte är så kräsna. De vill få bäst kick för minst pengar. Dvs om de absolut inte kunde få tag på "tunga" droger skulle de med största sannolikhet skafa sig skrumplever mha alkohol sniffa lim eller ngt annat. Resultatet blir i stort sett desamma: misär. Hela den här siffereexercisen fram och tillbaka skymmer det som jag anser vara grundfrågorna .. forts
Inlägg #22: Postat: 2002-12-12 23:14:00
Danneman
Håller faktiskt med.

Det är väl rimligt att anta att cannabis-rökandet till viss mån skulle substiturea den svenska alkoholkonsumtionen.
Inlägg #23: Postat: 2002-12-13 07:58:00
Anders Bygert
Man behöver inte läsa undersökningar, det räcker att titta på närmaste fängelse vad som hänt med de som rökt på ett tag jag har jobbat där så jag vet hur det ser ut, efter ett tag lär man sig att se på långt håll vilka som missbrukat vad. När man sett det är det obegripligt att nån vill legalisera skiten.
Inlägg #24: Postat: 2002-12-13 08:31:00
Adde
Jan-Olov har faktiskt sagt några bra saker som inte får försvinna ur debatten!
Om en ändring av attityder/lagar ska bli möjlig är det viktigt att inte försöka dölja de problem som finns med cannabis. Det är en drog, och alla droger kan missbrukas och kommer att bli missbrukade. Sedan är frågan hur stor andel av alla användare som blir missbrukare, där är ju siffran kanske lägre för cannabis än för alkohol. .
Inlägg #25: Postat: 2002-12-13 08:32:00
Tommie Nygren
Jan-Olov en bluffmakare. Var och en kan läsa trådarna i denna diskussion och se bevisen för att J-O inte är här för att på allvar föra en diskussion vuxna människor emellan. J-O är en så kallad troller, som diskuterar för att öka antalet inlägg, samtidigt som han förhindrar att diskussionen rör sig framåt.
Inlägg #26: Postat: 2002-12-14 18:49:00
Elin
det kanske e så att cannabis inte e lika beroende framkallande som cigaretter, men det KAN vara beroende framkallande så varför inte förbjuda både cigaretter och cannabis...
Inlägg #27: Postat: 2002-12-15 00:30:00
seg
fan va gott Tommie denna gillade jag verkligen fortsätt så
Inlägg #28: Postat: 2002-12-15 14:37:00
frida
min enda kommentar är att jag vet av erfarenhet att lagen faktiskt hindrar många unga från att röka på. ex min lillebror 16 år skulle garanterat röka om hans 18 åriga kompisar kunde köpa ut. jag är i alla fall glad att han inte kan göra det.
Inlägg #29: Postat: 2002-12-16 03:00:00
Mattias
Många bra argument till att förbjuda alkohol och tobak, få för att legalisera cannabis...
Inlägg #30: Postat: 2002-12-16 12:53:00
klas
Jag förstår inte varför du inte tar upp det främsta argumentet för legalisering, nämligen att det är fel att tvinga människor när de inte skadar andra. Rådgivning, information, hjälp och stöd är ok, lagtvång däremot är övervåld. Jag har ingen rätt att skicka farbror blå och hans batong på Bosse när han sysslar med något som på sin höjd skadar honom själv.
Inlägg #31: Postat: 2002-12-16 21:33:00
kringlan
Legalize marihuana!.....

ladda ner "le Peuple del herbe - PH Theme"
Inlägg #32: Postat: 2002-12-17 10:10:00
Diplomaten
Flummare blir dummare, kan man lätt konstatera när man läst både artikel och kommentarer.
Inlägg #33: Postat: 2002-12-18 14:21:00
stålis
Rökte hasch dagligen i fem och ett halvt år. Slutade tvärt. Inga abstinensbesvär. Cannabis bra
för MS-sjuka. Ger aptiten tillbaka till hiv- och cancersjuka. Legalisera
åtminstone för medicinskt bruk!
Inlägg #34: Postat: 2002-12-18 16:36:00
Adde
Från CAN:s hemsida:
Vanliga kombinationer
Medvetenheten om olika preparats effekter när de intas i kombination är ofta välkänd bland missbrukare. Studier, både utomlands och i Sverige, visar ett tydligt mönster när det gäller olika kombinationer:

Med ALKOHOL som dominerande drog förekommer blandmissbruk oftast i kombination med BENSODIAZEPINER och CANNABIS.
Inlägg #35: Postat: 2002-12-18 22:04:00
Maria
Den argumentation du för är helt orimlig, eftersom cannabis just är beroendeframkallande, vad du än tror dig veta. Cannabis är även en port till tyngre droger eftersom folk med en liberal syn på drogpolitik och drogmissbrukare tror sig veta att det är ofarligt.
Inlägg #36: Postat: 2002-12-19 13:02:00
Pontus
Oerfarna nationer på området såsom till exempel Sverige kommer alltid att stöta på problem med liknande kontroversiella frågor. Varför kan vi aldrig försöka lära av andra? Se till exempel i denna fråga huruvida Cannabis skall legaliseras eller ej. Sverige säger blankt nej- folk röker som skorstenar i alla fall Problem. Nederländerna legaliserar- folk röker som skorstenar Problem.
Inlägg #37: Postat: 2005-01-09 13:45:00
Beckisbarnet
Fast många av dem som röker cannabis röker även cigaretter, i alla fall dem som jag känner till. Tror inte det är så ofta en cannabisbrukare använder endast cannabis och aldrig cigaretter/tobak.. eller?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...