Inlägg #1: Postat: 2002-12-11 17:13:00
|
Helena |
Jag håller med dig! Men hur lång tid ska det ta innan samhället i stort håller med? Det känns tröstlöst när gamla myter fortfarande lever och frodas här i Sverige. Det finns t.ex. de som tror att man kan få en psykos av ETT bloss på en joint! Många rynkar också föraktfullt på näsan om man råkar nämna ordet "hasch". Ska man skratta el. gråta?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-11 17:36:00
|
Martin |
Det är faktiskt riktigt inkonsekvent att inte låta folk välja cannabis när alkoholen är laglig. Glöm inte bort 4:20 demonstationen i Stockholm.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-12-11 17:39:00
|
Eeriik Liindgreen |
Äntligen en ordentlig artikel om saken, istället för en massa bajssnack. CAN, UNF och alla de där är repressiva skithögar med växande idioti är inget nytt. En legalisering av cannabis nu skulle orsaka en otrolig uppståndelse, speciellt bland landets homeboys whos down with the shit. Som alltid handlar det inte om förbud, utan om information.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-12-11 20:53:00
|
Johannes |
Skulle alkohol uppkomma som ny drog, skulle denna förbjudas.
Cannabis kan te sig oskyldigt, men är avtrubbande och personlighetsförändrande.
Känsliga människor kan få sina liv förstörda. Jag har själv sett exempel på detta.
Det finns ingen anledning att tillåta en drog som ej har med vår kultur att göra. Det är illa nog med alkoholen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-12-11 21:31:00
|
Krieg |
Vårt samhälle har inte behov av fler drogade människor. De som anser att det är viktigt att fler droger blir legaliserade, och väljer detta som en viktig fråga att driva, kan gärna få droga ihjäl sej. Vi behöver fler vakna människor inte fler puckon, om Sverige skall bli ett bra land att leva i!!!!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-12-11 22:35:00
|
Lotta |
Jag tycker inte vi ska släppa vår restrektiva narkotikapolitik. Vi ska istället ta hårdare tag. Fler o fler flyr ju in i olika typer av missbruk.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-12-11 23:07:00
|
Björn |
Åhhhh va less man blir.... en massa små häftiga människor tycker att det skulle vara en sååååå bra ide med att legalisera cannabis och ältar fram o tillbaka att det inte alls är farligt och inte alls är så beroendeframkallande som storebror vill få det att låta som. Visst visst, bla bla ha så kul o flytta till ert älskade Nederländerna och sitt där o rök på så mycket ni vill.
>
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-12-11 23:10:00
|
Björn |
Nä förresten, jag vill inte skriva mer.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-12-11 23:11:00
|
Björn |
Jag ser fram emot alla svar som idiotförklarar mig.
Tack på förhand!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-12-11 23:12:00
|
Björn |
Men det bästa är, hur korkad ni än tycker jag är och hur rätt ni än tycker er ha så kommer inte cannabis att släppas fri.
hihi hihi
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-12-12 00:39:00
|
JSK |
Bra artikel, men även om cannabis vore farligare och mer beroendeframkallande skulle en reglerad och legal marknad vara säkrare och bättre än en illegal. Inga droger blir bättre av att hanteras av kriminella.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-12-12 01:04:00
|
Sebastian |
Argumentet att "så borde alltså Sverige ha färre tunga missbrukare än till exempel Nederländerna " håller inte. det kan lika gärna ha att göra med i vilken miljö missbrukarna befinner sig. ALLA går inte vidare till tyngre missbruk MEN påstå inte att det INTE är en inkörsport, hur många börjar med tunga droger direkt?? Annars var det första hyfsat vettiga inlägget från "legalisera"-sidan, fast jag håller ju inte med dig i dina åsikter.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-12-12 04:46:00
|
rh |
Rapporten mellan kanada och sverigen GÅR inte att jämföras.
I kanada röker man "rent gräs" utan tillsatta gifter för att öka abstinens osv.
Självklart är det som kommer till Sverige mycket sämre och skadligare. Vad beror det på?
Statlig svenskodlad cannabis skulle kunna finansiera missbrukarvård!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-12-12 08:49:00
|
Tommie Nygren |
Alla kan själva dra parallellerna mellan Sveriges motbokstid och USAs förbudstid för att förstå varför en legalisering av cannabis skulle gynna samhället. En kriminalisering av någon substans öht leder till att kriminella kontrollerar substansen istället. Våra förbud ger pengar i fickorna till kriminella istället för seriösa affärsmän och hederliga människor.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-12-12 08:55:00
|
Ujuj |
Blir trött när jag läser dylikt. Tommie, du är fast i träsket och det kan jag verkligen bara beklaga.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-12-12 09:24:00
|
Tommie Nygren |
Alla i Sverige är alkoholister. Det är en giltig liknelse. Om jag röker EN joint marijuana så är jag en missbrukare, en knarkare, i Sverige. Det motsvarar att DU kallas alkoholist efter din första öl. Om du dricker en öl i veckan så är du också alkoholist. Tänk på det.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-12-12 12:15:00
|
Thomas L. Aabo |
Bra att det fortfarande finns människor i det här landet som vågar säga hur det ligger till. Trots att förtrycket av sanningen är totalt.
Var är den s k tredja statsmakten? Som ska granska makten?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-12-12 13:04:00
|
David |
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-12-12 13:33:00
|
Tommie Nygren |
Jan-Olov vill inte diskutera. Det finns inget bemötande i hans sätt att kommunicera. Jag repeterar tre frågor som han inte svarat på, fältet är fritt att svara på dem, Jan-Olov:
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-12-12 18:38:00
|
Pelle |
Det saknas uppenbart underlag för en seriös och givande diskussion. När folk häver ur sig tomma argument och refererar till alla som någon gång har rökt cannabis som idioter eller zombies, så känns det faktiskt ganska meningslöst att ens ge sig in i en diskussion. Jag är inte helt på det klara med var jag står i frågan, men jag vill ge en eloge till Tommie som är seriös, rak och försöker få igång en riktig debatt.
|
|