Inlägg #1: Postat: 2002-12-11 11:24:00
|
Adde |
Din artikel illustrerar faktiskt en stor del av problematiken kring cannabisdiskussionen på ett bra och, tror jag, oavsiktligt sätt.
Just detta att man genom att antyda att ett förbud av cannabis kanske inte är befogad map drogens farlighet utpekas som en trolig missbrukare. Man kan alltså inte vilja använda cannabis som rekreation, dvs som de flesta använder alkohol.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-11 12:15:00
|
Thomas L. Aabo |
Dravel!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-12-11 12:27:00
|
ahnberg |
Instämmer med Aabo. Detta är rent dravel i mängd. I varje bostadskvarter finns det - och kommer att finnas - människor som får en otrolig kick av någonting du aldrig kommer att förstå dig på.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-12-11 13:08:00
|
rh |
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-12-11 13:18:00
|
Jesper N |
Att argumentera emot de som du tror tycker att rätten att röka på är den i särklass viktigaste rättigheten i samhället borde inte vara så svårt, särkilt inte när den gruppen är uppfunnen av dig själv. Ändå verkar du inte kunna göra något annat än att raljera över den påhittade gruppens dumhet. Kom med några genomtänkta argument så kan du få en diskussion värd namnet.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-12-11 13:33:00
|
Kent Davidsson |
Att droga är givetvis inte en demokratisk rättighet. Däremot borde det vara en rättighet att för göra som man vill om man inte hindrar andra att göra som de vill. Om min granne sitter hemma och snortar så lägger jag mig inte i det. Om han däremot förpestar luften i min lägnehet genom att röka på balkongen blir jag sur.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-12-11 14:47:00
|
Tommie Nygren |
Sådärja, nu gav han upp. Varför? Jo, för att han är genomskådad. Jan-Olov är ett troll, en trollare. En sån person är en som postar för att väcka debatt för debattens skull. I debatten bemöter man sen aldrig sakargument utan endast teknikaliteter och formuleringar.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-12-11 15:27:00
|
Thomas L. Aabo |
Jan-Olov. Inse att du är besegrad. Du har inte i något inlägg mot någon av oss kunnat ens komma i närheten att nå oss till fotkönölarna!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-12-11 16:26:00
|
Krillle |
Ok, Jan-Olov. Här är din chans: Ge ett skäl till att cannabis bör vara förbjudet så ska vi se.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-12-11 16:47:00
|
Erik Lindgren |
Alla brajnördar är hårdtöntar som bara vill visa att de är feta criminals som smokar fett med weed. De vill visa att de är tuffa rebels med noll respect. Varför gå lös så hårt på en skitsak som at röka gräs, det finns ju alkohol? Gå hem och lägg er, ni har tråkiga liv.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-12-11 16:48:00
|
Erik Lindgren |
Alla brajnördar är hårdtöntar som bara vill visa att de är feta criminals som smokar fett med weed. De vill visa att de är tuffa rebels med noll respect. Varför gå lös så hårt på en skitsak som at röka gräs, det finns ju alkohol? Gå hem och lägg er, ni har tråkiga liv.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-12-11 18:15:00
|
Martin |
Som jag ser det är anledningen till att missbrukarvården är så dålig i Sverige mytologiseringen av knarkaren. Politikerna bestämde sig 1978 för att införa det narkotikafria samhället och för att uppnå detta genom att aktivt försöka homogenisera folks tankar om narkotika. Knark är ont.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-12-11 22:15:00
|
Indica |
Du bygger ditt resonemang på att legaliseringsfrågan är oviktig när den sätts i relation till andra brister i vårt samhälle, äldreomsorgen tar du som exempel. Driver man den tankegången vidare så ter det ju sig lika meningslöst att hålla en debatt om lokaltrafik, torskfiske, filmcencur eller för den delen alkoholpolitik.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-12-12 00:55:00
|
tjabo |
Jan-olof har stekt sig.. Du är helt svartbränd av alla argument som ätit sig in i din hud..
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-12-12 01:05:00
|
JSK |
Frihetsargumentet är bara ett argument av många. Det går ut på att ifrågasätta statens rätt att bestraffa ett alternativt val av berusningsmedel. Att förbudspolitiken leder till dödsfall, enorma kostnader och utslagning är mycket viktigare, det kan jag hålla med om, men kom inte och påstå att missbrukare blir friare av straff och tvång.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-12-12 08:58:00
|
JB |
Oj vad mothugg du kommer få från knarkliberalerna som snart står där med ena foten i narkomanvården.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-12-13 07:13:00
|
sphincter |
Vad Jan-Olov och manga med honom "glommer" eller inte vet, ar att cannabis. eller hampa, forbjods utav rent ekonomiska orsaker, och inte for att det ar farligt eller beroendeframkallande. USA fick FN att forbjuda hampa over hela varlden forutom Indien dar hampa var alltfor djupt rotad i kulturen for att forbjudas.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-12-24 21:46:00
|
Peter |
En demokratis uppgift är ju också att beskydda minoriteters rättigheter att få existera. Bevare mig för ett samhälle där bara majoriteten existerar. Ett homogent samhälle. Det är ju vad hitler försökte åstadkomma.
|
|