Inlägg #1: Postat: 2002-12-09 19:09:00
|
simon |
vem är det som buntar ihop folk nu? alla som var på eutoppmötet är inte en homogen grupp, varken poliser eller demostranter
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-09 19:23:00
|
Sebastian |
Sorry, om du tog det så. Försökte poängtera att jag med "Ni", endast menade de som hela tiden ser polisen som en fiende. SH
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-12-09 20:06:00
|
Trött på kvasivänsterns skitsnack |
håller med helt och hållet! grisarna som kastar sten utgör ett verkligt hot mot demokratin när dom visar att alla som inte tycker som dom ska stenas. jävla fascistoida idioter!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-12-09 21:11:00
|
Erik Lindgren |
Alla som hävdar att allt polisen gör är fel har fel, men det finns mycket som polisen gör som är väldigt diskutabelt. Därför är det viktigt att ta denna debatten. Att upplopps-makarna gjorde fel är det inget tvivel om, frågan är vilka som är upploppsmakare, vad polisen gjorde för att förbättra pacificera situationen och vad polisens agerande hade för resultat. Varför var det ex. mer bråk, vid stor polisnärvaro? Varför lät polisen uppretad mob gå lös på avenyn utan ingripanden?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-12-10 04:35:00
|
rh |
Jag är varken vänsterextrem eller benägen att flytta mitt tjocka arsle för att demonstrera. Så klart kan alla göra misstag men att det inte ses som misstag utan belönas med "en klapp på huvudet" är det viktiga. dessutom börjar mer och mer saker få en att tappa förtroendet för vår kära?!? poliskår.
Ex. rejvkommisionens existens, eller domen mot en man som lämnat in stora mängder herion till polisen trots risk om "hämnd" och bestraffas med 4månader med det?!?!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-12-10 09:18:00
|
Mattias |
Grejen är ju att polisen är ju toppen av ett slags makt-isberg vars funktioner och tillvägagångssätt är en diskussion i sig med anknytning till rättsväsendet osv. Då är det väl inte så konstigt att folk blir irriterande när dom inte blir dömda, när dom gör fel? Hur tror ni de som råkade ut för polisens misstag och därmed _VET_ att de gjorde fel känner inför rättsystemet?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-12-11 12:54:00
|
Dr Mugg |
Av en folksamling kan man faktiskt inte förvänta sig så mycket annat än sunt förnuft. Av poliser förväntar jag mig att de ska hålla huvudet kallt i pressade situationer, även i kris följa de lagar och den ordning de är tillsatta att försvara, samt föregå med gott exempel.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-12-12 23:40:00
|
Danneman |
Det var väl lite väääl magstarkt att kalla dig själv "snäll"?
Finns det verkligen några snälla fascister? *Tänker efter....* Nä, gick inte så bra.
Kvalificerar du till fascist? Kanske inte, men du uttrycker iaf dig positivt om polisers rätt till att straffritt bete sig hur som helst, att inte behöva stå till svars för sina handlingar och tjänstefel.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-12-14 15:06:00
|
Sebastian |
Här drar vi slutsatser! För det första: Jag tillhör vänstern själv fast vill inte beblanda mig med folk som kastar sten! För det andra: Jag säger INGET Nada, niente, nichts om att poliser ska få göra vad dom vill- Läs artikeln!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-12-14 15:06:00
|
Sebastian |
forts. Jag försöker förstå hur en del kan blunda för sanningen att en polis också är en vanligt människa som kan göra fel. sedan har vi ett rättssystem, som jag tror på, som ska bedöma vem som gjort fel och/ eler rätt. För det tredje: Oavsett vad dina paranoida slutsatser kommer fram till så vet jag att jag är snäll:-
|
|