Poliser får göra som de vill

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2002-12-07 13:09:00
Fredrik
Heder åt Michael Lundahl, som återigen tagit sig rollen som förnuftets röst i diskussionerna här på sourze. Vore fler personer som du så vore världen ett bättre ställe.
Jämförelsen Ali E och Ali G var en fullträff, man vet inte om man skall skratta eller sucka när man läser vad han skriver. En ledare för ett politiskt förbund som arguementerar med, som michael påpekade, "Du kan säkert få jobb på nationella säkerhetsstyrkan..”, det är pinsamt och lämnar honom med noll trovärdighet
Inlägg #42: Postat: 2002-12-07 13:10:00
Fredrik
Heder åt de poliser som utför sitt lågavlönade högriskarbete, heder åt de var i tjänst i över ett dygn i sträck utan sömn för att det inte fanns nog poliser för att avlösa dem.
Folk som säger att det varit det västa de varit med om i sitt liv att ligga ned på marken i en halvtimme medan någon påstås säga fula ord åt dem har haft ett lätt liv. I-lands problem.
Jag känner mig betydligt tryggare när jag vet att polisen ingriper om de har anledning att tro att beväpnade terrorister skall slå till
Inlägg #43: Postat: 2002-12-07 13:11:00
Fredrik
Stefan, jag håller inte med dig i allt, men du disskuterar vettigt och på en bra nivå. Bli inte arg på michael för att han svär åt dig, han var förmodligen och förståeligt upprörd över ali:s så kallade argumentation. Men jag håller naturligtvis med dig om att poliser som bryter mot lagen, t, ex genom mened skall åtalas, no question about it, men trots allt känns det som om mycket uppmärksamhet riktas åt fel håll.
Inlägg #44: Postat: 2002-12-07 13:11:00
Fredrik
Michael, du ger mig hopp om att det faktiskt finns intelligent folk kvar. Keep up the good work.
Må väl alla, och ha en bra dag.
Inlägg #45: Postat: 2002-12-07 16:38:00
patrik
hmmm e det bara jag som undrar varför man jämför Våldsverkare med vanliga, ärliga, fredliga demonstranter, för ni tror väl ärligt talat inte att alla som var på t.ex. Schillerska var våldsverkare???
Inlägg #46: Postat: 2002-12-07 16:39:00
patrik2
tror ni att alla som blev slagna i huvudet med batong var våldsverkare? tror ni att alla poliser var dumma elaka farbröder som kallade tjejer för horor och misshandlade alla dom fick syn på???
Inlägg #47: Postat: 2002-12-07 16:39:00
patrik3
båda sidor har antagligen väldigt fel verklighetsbild av vad som hände under hela denna tiden.... eller bara sin egen verklighetsbild, för ingen kan summera det hela och säga: Så här var det!
Inlägg #48: Postat: 2002-12-07 22:17:00
Anders
Det är en gammalt känt retorikknep att ignorera frågan. Fortfarande är det så att varken Ali eller någon av oss andra har försvarat stenkastning. Men polisyrket har många regler omkring sig just därför att man har ett våldsmonopol och därmed en stor makt. Om poliser ostraffat kan bryta mot reglerna är det ett problem. Caprice?
Inlägg #49: Postat: 2002-12-08 16:55:00
patrik
>Anders
Så du vet; jag håller med Ali:
Det var det som var själva poängen att folk sätter samman våldsverkarna med demonstranterna, visst rötägg finns det bland alla, det kan man inte komma ifrån... Men jag tycker som ni, Polisen kommer verkligen undan med nästan allting!
Inlägg #50: Postat: 2002-12-08 18:51:00
Dexter Sinister
Ali är tokvinklad, Lundahl är lika tokvinklad. Båda är selektivt faktablinda och motverkar sina egna syften på ett närmast komiskt sätt.

Inte alla liberaler tycker att polisen alltid gör rätt, men de måste göra sitt jobb och har i kraft av det vissa befogenheter som inte vi andra har. Rötäggen i poliskåren ska bort och kan inte TV göra lite Uppdrag Granskning där och se vilka övertramp de lyckas fånga?

Hade nog blivit intressant TV i alla fall. :
Inlägg #51: Postat: 2002-12-09 00:16:00
MO
Ali, tack för att du visat ditt sanna jag i den här diskussionen. Jag ska se till att den här debatten sparas undan och publiceras lite här och var lagom till nästa val. Det borde ge samma draghjälp åt vänstern som Gudrun Schymans taliban-snack. Kanske åker ni ut ur riksdagen, om vi har tur. Det vore bäst för Sverige.
Inlägg #52: Postat: 2002-12-09 00:20:00
MO
Jag gillade speciellt det där snacket om att Lundahl skulle lyfta lite skrot och på så vis kvalificera sig för ett jobb i nationella insatsstyrkan. Bravo, du förtjänar en applåd! Det visar vilken nivå du befinner dig på mentalt sett, Ali. Du kunde ju prova att hänga med våldsturisterna till något upplopp i Teheran, så får du se hur stor skillnaden är mellan svensk och iransk polis!
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...