Poliser får göra som de vill

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2002-12-05 18:23:00
Michael Lundahl
Dessutom använder du skygglappart på ett sätt som liknar ren djävla faktaförvanskning. Om du hade brytt dig om att kolla media med öppna ögon istället för det typiskt vänster-arktiga snuthatet, då hade du sett att polisen på intet sätt är immun. Så spola "Polisen kan göra vad de vill"-kommentarerna... därför att vänsterflygelns bild om "De Ädla Små Människorna" vs "Stora Stygga Makten" är en saga som inte håller.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-05 18:27:00
Michael Lundahl
När får jag se dig sluta jaga myggorna och iställety ägna digf åt den rikltiga faran, d.v.s. kravallturisterna, som med ert överseende får existera fritt ibland er? DÄR har ni de som får göra vad de vill... och ni åter dem göra det, Din reaktion på det massiva våldet, dråpförsöken och förstörelsen, vad är den? Jo ni blev "upprörda". Men att någon fick ligga ned för länge och höra några fula ord... det är tillräckligt för dig för att komma med idiot-påståenden som "Polisen för göra som de vill".
Inlägg #3: Postat: 2002-12-05 18:28:00
Michael Lundahl
Myggjakt och silade kameler... typiskt för den här debatten.
Inlägg #4: Postat: 2002-12-05 18:46:00
Ali Esbati
Michael:
1 Inga poliser har fällts fastän de begått uppenbara lagbrott.
2 De som blev slagna med batonger och ropade hora till var inte misstänkta för brott.
3 Polisens signalement på "den tyske terroristen" stämde inte in på merparten av de förnedrade
Inlägg #5: Postat: 2002-12-05 18:47:00
Ali Esbati
4 Om man kallar någon för bananätare eller hora leder detta inte till att hotet mot polisen avvärjs.
5 Det fanns ingen tysk terrorist.
6 Det jag är mest rädd för är att personer som du ska bestämma över lagar och deras tolkning i det här landet. Det borde gälla fler än jag.
Inlägg #6: Postat: 2002-12-05 20:06:00
Michael Lundahl
1 Har de inte fällts var det inte "uppenbara" lagbrott Ali. 2 Inte heller de poliser som fick skallarna inslagna med gatsten och armars avslagna medelst järnrör var misstänka för något... 3 Men så bra då Ali. Eftersom vi VET att tysta terrorister ALDRIG byter kläder och att signalement ALLTID är 100 säkra, så är det ju uppenbart att alla omedelbart att alla direkt skulle ha släppts.
Inlägg #7: Postat: 2002-12-05 20:10:00
Michael Lundahl
4 Du har rätt Ali... det ABSOLUT viktigaste polisen skall tänka på när de letar efter polismördare är att tänka på vad de säger så inte någon blir stött. 5 Ali, detta är inte "Minority Report". Det finns inget pre-crime där polisen på plats kan se in i framtiden eller ommedelbart läsa tankar och på det viset få reda på att underrättelsen var fel. Det där var ett lika korkat påstående som när JJ säger "Ja men Hannes stenae missade ju". Vi har INTE poliser som kan se in i framtiden ok?!
Inlägg #8: Postat: 2002-12-05 20:14:00
Michael Lundahl
Det jag är rädd för är att manipulatörer som du Ali, som har media-tid och media makt SAMT har egenintresse i att styra opinionbildning skapar en skräck för den enda instans vi har som kan skydda oss från PACKET som slog sönder Genua, Göteborg, Seattle m.m. Därför att NI gör då fan ingenting åt det utan låter dem spring fritt ibland er och HJÄLPER dem genom att spela på snuthatet. Tre små apor... inget sett, inget hört, inget sagt. Ni tvår era händer. DET skrämmer mig!
Inlägg #9: Postat: 2002-12-05 20:19:00
Ali Esbati
Jag har inget hopp om att övertyga dig. Du har uppenbart obehagliga åsikter. Det är okej. Det viktiga är att bygga upp en folklig förankring för demokrati och rättskänsla så att den fascistiska utveckling du föreskriver "packet"... det känns igen kan brytas.

Några saker dock "for the record".

a Jag noterar att du ser det som en uppgift för polisen att hämnas. Dessutom på några andra än dem man stört sig på.
Inlägg #10: Postat: 2002-12-05 20:19:00
Michael Lundahl
Det som skrämmer mig är att du har överseende med de livsfarliga typerna som gick till anfall och nästan MÖRDADE människor. Du fullkommligt STRUNTAR i att bretrakta det jätteproblemet och istället bekymrar dig över att några poliser sade fula ord. Hur FAN kan du bekymra dig om fula ord när folk nästan blev kallblodigt ihjälslagna under ER manifestation?! Jaga mygg, sila kameler... allt för att få media-tid. Det finna anledning att vara rädd för mediapolitker som du...
Inlägg #11: Postat: 2002-12-05 20:22:00
Ali Esbati
b Även du borde kunna få in i huvudet att de som fick ligga på marken INTE VAR MISSTÄNKTA för något brott. Det är möjligt att tyska terrorister i alla fall om de finns på riktigt, vilket i och för sig inte var fallet här kan byta utseende. Men kan de mångfaldiga sig? byta kön? Varför fick folk ligga kvar i en halvtimme EFTER ATT MAN KOLLAT DEM?
Inlägg #12: Postat: 2002-12-05 20:23:00
Michael Lundahl
Ang Svar 9: Så nu är vi över på personangrepp och lögner? Du lägger ord och åsikter i min mun. Jag har aldrig någonsin talat eller tyckt att polisen skall "hämnas". Du sköt just dig själv i foten Ali... nu är det att du ljuger för att plocka poäng. Det finns sålunda ingen som helst anledning längre att lita på något du säger. Det värsta är att dock att du har media-makt... och att du vet att du kan komma undan med lögner om de som säger emot dig. Ytterligare en sak som är skrämmande med dig.
Inlägg #13: Postat: 2002-12-05 20:25:00
Ali Esbati
c Du har från ditt pojkrum bildat dig en uppfattning om att någon skulle ha kastat sten under "vår" manifestation eller en manifestation över hurvudtaget eller att typ jag på något bisarrt sätt skulle ha "skyddat" några våldsverkare. Du vet inte ett skit, Michael. Du kan fortfarande inte isärhålla helt olika människor som gjorde helt olika saker vid helt olika tillfällen. Du kan säkert få jobb på nationella säkerhetsstyrkan om du lyfter lite skrot.
Inlägg #14: Postat: 2002-12-05 20:25:00
Stefan
Poliser kastade också sten på människor, filmade. Ingen åtalan. Polis begår uppenbar mened, filmad. Ingen åtalan? Statistiken ger vid hand att ca 1 av 100 anmälningar mot poliser leder till åtal. Än färre till fällande domar. Är verkligen polisen så felfri att inte ens uppenbara brott kan leda till åtal och dom? Uppenbarligen inte. Kan polisen inte ens begå brott? Verkar inte så.
Inlägg #15: Postat: 2002-12-05 20:26:00
Michael Lundahl
Ali, månag fel begicks i Göteborg. Det jag tycker är så fantastiskt är att du bekymrar dig över fula ord och att folk fick ligga på marken efter 3 dagars fulsltändigt kaos där det var ren tur att människor inte blev mördade av galingar som med berått mod anföll dem. Det är ju trevligt att veta vad du anser vara viktigt. Att du anser att det är viktigare att en civilist inte får höra fula ord än att en snut inte får skallen inslagen.
Inlägg #16: Postat: 2002-12-05 20:28:00
Michael Lundahl
Stefan: Fel... inte på människor. Inte så att de försökte skada människor. Inte så att de slog in SKALLEN på människor... vilket var vad som hände poliser. En satans skillnad. Men du hade kanske föredragit att de drog fram pistolerna för att freda sig?
Inlägg #17: Postat: 2002-12-05 20:32:00
Stefan
Ursäkta? Var det något annat än människor som kastade sten på andra människor oavsett om det var poliser eller våldsverkare. Stenen vet inte vilken kropp den landar på, men den gör samma skada ändå, till och med mer om den drabbade inte bär skyddskläder. Poliser borde blivit dömda för sitt stenkastande, istället blev det inte ens åtal. Är det likhet inför lagen? Eller står poliser ovanför lagen?
Inlägg #18: Postat: 2002-12-05 20:32:00
Michael Lundahl
Ang Svar 13: "Du kan säkert få jobb på nationella säkerhetsstyrkan om du lyfter lite skrot." Och du skall vara politiker Ali? Du kan ju inte ens argumentera på ett vettigt sätt utan att ta till sådant där skitsnack! Hur fan vet vi att itne resten av det du säger på samma sätt är fullt samma sorts snedvridningar och förtal?! Och du är en MEDIAPERSON! Hallå!! Jag blir bara räddare och räddare för varje svar du ger när jag vet att DU har MAKT att styra vad folk tycker!
Inlägg #19: Postat: 2002-12-05 20:34:00
Michael Lundahl
Stefan, det är en djävla skillnad att med full kraft och med avsikt att SKADA någon kasta sten på dem. Tänk efter för i helvete. Såg du polisen like upploppsmakare anfalla med full kraft och avsiktligt försöka SKADA människor?! Det var vad upploppsmakarna gjorde.
Inlägg #20: Postat: 2002-12-05 20:38:00
Michael Lundahl
Nyu måset jag göra annat... och kyla av mig. Det är så satans upprörande att se folk som avsikligt skiter i att reagera på att människor nästan blev överlagt mördade utan istället koncenterrar sig på fula ord bara för att det ger bättre mediaexponering. Att det finns de som ser åt andra hållet bara för att kunna få mer mediatid. Det är äckligt med människor som spelar på fördomar och utnyttjar en katastrof för att få synas. Tvi vale...
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...