Ska nog röka på ikväll

Den här tråden diskuterar artikeln Ska nog röka på ikväll.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-12-06 10:26:00
Nartin
Ha det så skoj ikväll. Akta dig för farbror polisen.
Inlägg #2: Postat: 2002-12-06 11:06:00
Dr Weed
Trevlig helg och puffa lugnt!
Har du inga fler av dina skräcknoveller att publicera här på Sourze? "Att nästan dö av skräck-Barnen" var suverän!
Inlägg #3: Postat: 2002-12-06 11:31:00
Fredrik Jung Abbou
En skillnad mellan sprit o puff e nog att puff slar sa olika pa alla. Pa mig slar det inte bra o jag blir oftast riktigt taskig av det bara efter ett par bloss sa jag roker nastan aldrig pga detta. Men for dig det funkar for tycker jag mig se uppsidan.
Inlägg #4: Postat: 2002-12-06 12:19:00
seg
du e en jävla färsking som inte fattar något. Jag skulle skämas om jag hade publiserat en sådan här dålig artikel.
Tror du att du är häftig som röker eller vad e de du vill ha sagt
Inlägg #5: Postat: 2002-12-06 14:36:00
Thomas L. Aabo
Legalize it! Kämpa på. Du är inte ensam om att genomskåda de statligt sanktionerade lögnerna!
Inlägg #6: Postat: 2002-12-06 17:01:00
Mr Makey
Drugs Are Bad Mmmkay?
Inlägg #7: Postat: 2002-12-06 17:34:00
Claes
Rök dina joint ikväll och må bra du. När du kommer till mig som patient med rastlöshet så kan ju jag ge dig ett par burkar valium som plåster på såren.
Inlägg #8: Postat: 2002-12-06 17:55:00
Erik Lindgren
Faktiskt så sög den här artikeln rätt hårt. Jag står på segs sida. Kolla, om du vill visa att du verkligen är en bad boy for life, så kan du väl ta steget ut och göra en hiphopskiva med dina homies. Jag är inte su eller upprörd, jag tycker bara att det är onödigt att påpeka att du ska röka jollar ikväll. Det är ett personligt val, och kriminalitet handlar inte om att bryta mot lagen, det handlar om att bli upptäckt medan man bryter mot den.
Inlägg #9: Postat: 2002-12-06 22:47:00
Anna Li
Du vet att det lagras i fettvävnaden i kroppen och att du kan få ett återrus i upp till 14 dagar efteråt? Kanske bakom ratten? Kanske när du gör ett krävande och farligt arbetsmoment? Kanske så att du skadar någon annan?
Inlägg #10: Postat: 2002-12-07 11:55:00
Linn
Tillbringa helgen i sängen istället... med någon du tycker om. Till det behövs inte marijuana eller alkohol.
Inlägg #11: Postat: 2002-12-07 22:22:00
tjabo
Jag tycker det är sjukt.. Alltså rättsystemet... Galet galet..
Inlägg #12: Postat: 2002-12-08 02:41:00
Martin 4:20
Trevigt, kom bara ihåg att även visa dina åsikter den 20 april så att vi kan ha en lika fin demonstration för legalisering av marijuana i Stockholm som de har varje år i Oslo.

Narkotikaklassa alkoholen, legalisera narkotikan.
Inlägg #13: Postat: 2002-12-08 05:31:00
Gnurf
Det är ganska galet att det är narkotikaklassat. Ciggaretter och snus är mer beroendeframkallande. Det är dock trist att se folk som inte kan hantera det utan rökt bort sina hjärnor - marijuanabrukarnas motsvarighet till alkoholister med skrumplever. Ha det så mysigt... :
Inlägg #14: Postat: 2002-12-10 03:03:00
rh
Man blir ledsen av att se en doktor skriva ut valium för cannabis abstinens fick han sitt läkar leg i ett kellogspaket....? Naturligtvis får den som rökt så pass mycket att man ens får några abstinens symptom får väl skylla sig själv för så farligt är det inte!!!! Fel?

Men kan tyvärr inte förstå att t.ex. något så nyttigt som valium skrivs ut friskt av en del skojjardoktorer .

Anar folk engetligen hur många i detta land som är beroende av lyckpiller/sömnpiller osv.
Inlägg #15: Postat: 2002-12-10 16:42:00
Mackan
Legalisera cannabis nu!
Inlägg #16: Postat: 2002-12-12 15:38:00
Ujuj
Efter att ha läst detta frågar jag mig om du verkligen är klar över dig själv? Du beskriver att du har dåliga sidor som tittar fram under alkoholens rus detta tyder på självinsikt och det är duktigt av dig att hålla dig från alkoholen. Men vad får dig då att söka denna dumdrog? Som jag skrev i en tidigare tråd så tycker jag att den kognitiva dissonansen enligt Festinger är välapplicerbar i ditt och många andras fall.
Inlägg #17: Postat: 2003-02-26 13:59:00
SHQ
Du bär förmodligen ett trauma från åldern 1-5 år och behöver förtränga nuet genom att bedöva själen med sådant gift. Jobbar med människor som bär på smärta är alkohol och cannabis nästan alltid där.
Inlägg #18: Postat: 2009-06-13 09:27:00
Herr olsson
Vet ni om ni svenskar,att dom som forskar runt ämnena THC,BHC,BDC och alla andra "aktiva" ämnen i drogcannabisen,att dom är "inte" mera skadliga än vanlig tobak och alkohol. Det är vad vetenskapen och läkarna har kommit fram till idag.

Det här "vet" dagens politiker om och lagstiftare. Tänker inte sitta här och lägga in alla vetenskapliga belägg för detta,det blir för mycket att skriva. Men så här är det iallafall.

Jag tycker att sverige skulle ta efter nederländerna när det gäller bruket av cannabisen. Det skulle också lätta på trycket av stadskassans utgifter för allt jagande efter dessa smårökande skötsamma svenssons,sm bara vill ha lite trevligt nu och då. Polisen kan lägga dyrbar tid och pengar på den grova brttsligheten istället,precis som man har gjort i nederländerna.

mvh// Herr olsson...som mer är gärna ser en legalisering utav cannabisen under ordnade former.
Inlägg #19: Postat: 2009-06-13 09:32:00
Herr olsson
Ni politiker....LEGALISERA CANNABISEN.

Mvh// Herr Olsso
Inlägg #20: Postat: 2009-06-13 10:10:00
Leif-Arne
Sannolikt har du rätt i att cannabis vs alkohol har mindre konsekvenser. Men, två fel gör inte ett rätt. Idag skulle aldrig alkohol legaliseras om någon försökte introducera den som drog. Så för att man en gång i tiden gjorde ett gigantiskt misstag genom att legalisera alkohol behöver man inte göra om samma misstag en gång till med cannabis. Det är inte sådana som mig som dricker ett par öl nu och då, eller den som bara röker cannabis någon gång nu och då som är problemet, det är de som går från bruk till missbruk som är problemet.Jag tycker det är en rimlig tanke att lagstiftningen anpassas till dem.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...