|
Inlägg #21: Postat: 2002-11-27 11:31:00
|
|
Louise |
nej det är inte "helt och hållet deras fel". Att alla de där människorna dött är faktiskt inhemska intoleranta gruppers fel. Att misstävlingen provocerar gubbarna nåt så oerhört att de har ihjäl en massa folk tyder på att det redan finns en ohälsosam inställning till mänskligt liv i landet. Att lägga ansvaret på enskilda skönhetsmisser är lite att "skjuta budbäraren". Orsakerna till det som hänt är betydligt mer komplicerade än att ett antal "dumma brudar" ställer upp i en tävling.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-11-27 12:13:00
|
|
Niklas J |
Av alla de grupper man kan anklaga för att ha "dragit igång" upploppen i Nigeria, hamnar väl själva missarna i särklass längst ner på listan. Åtminstone definitvit efter fundamentalisterna eller krämarna som driver hela arrangemanget. Eller TV-tittarna som betalar det, genom att kolla på eländet.
Men det är klart, det är lättare att slå på tjejer än på mörkermän och sig själv.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-11-27 17:05:00
|
|
Mia |
Det var väl inte världens bästa idé med en skönhetstävling i Nigeria men det är faktiskt inte dessa tjejers fel. Det är väl snarare de inskränta muslimernas fel och deras åsikt att man har rätt att ha ihjäl dom som inte delar ens åsikt.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-11-27 22:13:00
|
|
Andreas |
Om ett gäng nynazister arrangerar ett bombattentat mot sthlm pride, är det bögarnas fel då?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-11-28 00:05:00
|
|
Phredrick |
Jag måste säga att jag anser att du på ett effektsökande och billigt sätt försöker få poäng. Provokation i all ära,din argumentation innehålller såväl sakliga fel som förkastliga resonemang. Orsaken till upploppen var en inhemsk tidning som de religiösa fanatikerna menade begick hädelse genom att sammankoppla profeten Mohammed med tävlingen.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-11-28 10:00:00
|
|
Man |
Visst, skönhetstävlingar är bland det mest korkade som finns, och de deltagande tjejerna verkar ju ligga på Robinson-Emmas nivå vad gäller intellektuell kapacitet. Men att anklaga dem för att bära ansvaret för att folk dött i kravaller i Nigeria är nog ändå att ta i.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-11-28 16:47:00
|
|
Michael Bärlin |
Skyll inte på de stackars brudarna, det är ju PATRIARKATET som tvingat dem att ställa upp.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-11-29 21:28:00
|
|
Vincent |
Han som skrev det här, känner typen. En som där som gillar att höra sig själv prata. Övertygad om att han klämmer ur sig är både lovvärt och hörvärt. Så dj-la självgod.
Flickorna på TV3 låssas iallafall inte. de är genuint ignoranta. Men han som skrev det här - man blir mörkrädd!
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-11-29 22:21:00
|
|
Sanna |
Sluta skriva sexistiskt som du gör. Du hade aldrig skrivit på det där sättet om en man: brud, miss world-pucko etc. Är det ok att ha nedlåtande attityd mot folk bara för att de är kvinnor och tävlar i skönhet? Du kan ju krtitisera det fenomenet i stället för att gotta dig i hur jävla dum i huvet du tycker att någon är. problemet är väl bara att du själv inte har nåt emot att kvinnor gör sig snygga för er, mäns skull?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2002-12-01 18:18:00
|
|
frida |
skulle knappast säga att det var tjejernas fel att det blev kravaller. för det ska dom inte ha all skit. däremot ifrågasätter jag fortfarande intelligenskvoten hos den som ställer upp i en så fånig tävling, var den än utspelar sig.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2002-12-04 12:59:00
|
|
Diplomaten |
Shit happens.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2002-12-06 18:43:00
|
|
H |
Synd att inte muslimska fundamentalister sprängde de korkade "skönhetsmissarna" åt helvete.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2002-12-07 01:27:00
|
|
JSK |
Man kanske inte ska ställa så höga krav på "missar". Värre är det när så kallade intellektuella kvinnor reser till strikt muslimska länder och klär sig som hemma utan att förstå vilken provokation det kan innebära. Rätten att klä sig som man vill är viktig, men det finns också något som heter respekt för andra människor och kulturer, speciellt när man kommer som gäst.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2002-12-07 17:02:00
|
|
Din dumme jävel... |
Eftersom jag käkar cornflakes, kör en VW Golf och har en Rolex på armen så är det mitt fel att Osama terroriserade USA 11:e September. Jag är ju ett exempel på den västerländska kapitalismen och imperialsismen.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2002-12-12 22:11:00
|
|
Maria |
Knappast sant. Människorna som dog gjorde det inte pga miss world tävlingarna utan pga att det alltid finns religiösa fanatiker som är villiga att utnyttja vad som helst för att starta bråk. Vare sig man nu tycker det var klokt av dem att åka ner kan man ju ha olika åsikter om men det är ju så att Nigeria har stora problem, med eller utan skönhetstävlingar.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2002-12-12 23:21:00
|
|
Danneman |
Synd att hon är så jävla ful bara.
Antar att den kommentaren sårade henne djupare än vad en anklagelse om att hon hjälpt till att förorsaka en massa människors död.
Bra förebild för våra unga kvinnor, som helt oberörda anser att "The show must go on!". Något så banalt som en bunt svartingars död ska ju inte stoppa partyt.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2002-12-14 05:21:00
|
|
lina |
absolut, men vill tillägga en parentes, miss world brudar är inte så fasligt puckade egentligen, eller de skulle snarare inte behöva vara om de ansträngde sig, men de väljer att utveckla och passa sig in i den rollen för att det funkar. varför funkar det, varför är vissa så ytliga? då ansyftar jag dem som uppskattar deras tv-komprimerade skönhet. det är ju så jävla tråkigt också. och mallstöpt. vad ska vi med den här skiten till? apropå miss-tävlingar.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2003-01-07 01:01:00
|
|
lodjuret sailor |
jag tycker det handlar om att ha distans, respekt och en smula överlevnadsinstinkt hur man klär sig, uttalar sig och för sig rent allmänt.
att vilja provocera andra, utan att sedan stå för det man gör är illa.
var och en som utmanar andra utan att ta konsekvenserna är ju korkad, eller väldigt naiv eller helt galen.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2003-01-07 01:12:00
|
|
lodjuret sailor |
tävlingar går inte ut på att vinna, utan på att synas. tjejsare, kvinnor, brudar, flickor... gör sig inte fina för mäns eller killars skull jag har frågat många utan för sin egen skull. och för att jämföra sig med andra tjejsare. Vad du än gör så gör du det för din egen skull, oavsett om du passar en boll eller själv gör mål, så gör du det för att må bra själv.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2003-01-08 18:13:00
|
|
Zara |
Och arrangörerna och missarna säger att det handlar också om att vara smart, men man ser inte mycket av det i baddräkterna som går ut på att döma hur en miss ser ut i en baddräkt.
Frågorna som ställs är idiotiska och anpassade för missarna och som alla vet så ger idiotiska frågor idiotiska svar.
Inte mycker intelligens!!!!
|
| |