Manliga skitstövlar blir feminister

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2002-11-23 18:46:00
anders
Katarina: Parallellen till invandrardiskrimineringen är intressant. Invandrare blir diskriminerade men ingen eller i alla fall väldigt få anser sig utsätta någon för diskriminering. Skillnaden är väl kanske att ingen hävdar att ALLA svenskar är rasister bara för att de är svenskar. Den som påstår nåt sådant skulle antagligen inte bli tagen på allvar.
Inlägg #22: Postat: 2002-11-23 18:46:00
anders
Trots det är det ok att säga att alla män är mansgrisar, talibaner, våtdtäktsmän, kvinnomisshandlare o s v. Jag känner inte igen mig i den bilden och tydligen inte Björsten heller.
Inlägg #23: Postat: 2002-11-23 18:58:00
d
Anna H: Vanliga Expressen och Aftonbladet räcker långt. Länk: aftonbladet.se Eller kanske
Länk: aftonbladet.se . Det är ju DET som är det hämska med feminismen, man kallar sig jämnställda men ser inte, eller understödjer all sexism riktad mot män. Menar du verkligen att du inte SER det? Herregud.
Inlägg #24: Postat: 2002-11-23 19:02:00
d
När jag läser sånt här blir jag sårad, och har blivit sårad ända sedan jag första gången började läsa det massmedia skriver om män, kanske när jag var 12 år. Är det MITT fel att jag blir sårad? Är inte det att skuldbelägga offret som feminister brukar säga?
Inlägg #25: Postat: 2002-11-23 19:04:00
d
På senare tid har jag också börjat förstå att många feminister tycker att det är helt OK att vara sexistisk, bara det är riktat mot män. Det är helt accepterat av jämnställdhets ministern Jämnställdhetsministern!! att säga sexistiska saker som: "Män vill ha mer, vara märkvärdiga etc etc."
Inlägg #26: Postat: 2002-11-23 19:09:00
d
Ang första länken i svar 23: Jag syftar naturligtvis på artikeln som den artikeln diskuterade.
Inlägg #27: Postat: 2002-11-23 19:11:00
d
Anna H: Men det är ju inte bara i tidningar som mansföraktet visas. Även här på Sourze frodas den bland vissa skribenter, även om den faktiskt har svårare här eftersom män har möjlighet att ge svar på tal här.
Inlägg #28: Postat: 2002-11-23 19:14:00
d
Mansföraktet är idag en allmänt accepterad norm som finns i samhället. Det är t.ex. okej att som kvinna uttala sig nedlåtande om männens sexualitet. T.ex. säga att män är primitiva eftersom de bara tänder på visuella intryck, och att kvinnor därför har en högre sexuell moral. Sånt förekommer helatiden och överallt. Ser ni inte!?!?! Är ni totalt blinda och döva?
Inlägg #29: Postat: 2002-11-23 19:37:00
Katarina
d: Jag tycker det är skitsnack att män har nån primitiv sexualitet,eller det här med visuella intryck.Men det brukar inte vara feminister som påstår sånt! Det är en idiotisk fördom att män har någon annan slags eller starkare sexualitet än kvinnor-men just samma fördom drabbar ju kvinnor också, fast på andra sätt!
Jag ser mycket av det du nämner som en annan sida av samma mynt-och jag är också emot det,hela myntet alltså.
Inlägg #30: Postat: 2002-11-23 19:48:00
Katarina,forts
d: svar 19: Nä, jag fattar faktiskt inte vad du menar med att unga killar får höra att de är värdelösa av feminister.Vilka?
Inlägg #31: Postat: 2002-11-23 20:30:00
d
Brukar inte feminister påstå sånt?
Hela anti-porr debatten bygger ju på argumentet att det är någonting fel med den manliga sexualiteten: Mäns förhållningssätt till sex är fel eftersom vi tänder på kroppar istället för "känslor och situationer" som det brukar heta, därför är porr omoraliskt, därför är män omoraliska. Per definition. Hur har du lyckats undgå det?
Inlägg #32: Postat: 2002-11-23 20:34:00
d
Feminister antyder ständigt att män generellt har diverse moraliska brister M.Winberg, Linda Skugge etc, d.v.s. män har inget människovärde. Det är klart att det i så fall även gäller unga killar. Jag tycker att det är helt otroligt att du inte ser det mönstret.
Inlägg #33: Postat: 2002-11-23 20:42:00
hj
Andreas: Jag drog en lättnadens suck när jag läste din artikel. Tack!
d: Ursäkta att jag lägger mig i , men som jag ser det handlar hela problemet om reducering av människovärde. Kvinnors människovärde har i alla tider reducerats och därför är det taggarna ut som gäller, det finns en jätterädsla för att bli sedd som en andra rangens människa.
Inlägg #34: Postat: 2002-11-23 21:02:00
d
Jag har inte levt sen urminnes tider. Jag har levt sedan senare hälften av det senaste århundradet. Under mitt liv har mannen alltid varit andra klassens medborgare, förutom i näringslivet som är det enda stället där män är accepterade, eftersom vi hjälper varandra. Moraliskt och sexuellt är vi underordnade kvinnor: Sexism är OK så länge den är riktad mot mannen, och att kvinnan har en upphöjd moral är någonting som basuneras ut i media.
Inlägg #35: Postat: 2002-11-23 21:21:00
hj forts
Har superseg uppkoppling..Nu reduceras även männens människovärde MEN en stor skillnad är att allt nedvärderande feministerde är inte feminister i mina ögon kläcker ur sig är så att säga "untouchable". Jag tycker också det som stod i Aftonbladet var sjukt och sexistiskt, hade det handlat om kvinnor hade det blivit ett jäkla liv. Men jag tror mycket beror på att massmedia tjänar på ett könskrig. Det verkar i alla fall så.
Inlägg #36: Postat: 2002-11-23 21:57:00
d
Ja, dom säljer ju definitivt mer lösnummer på att ha rubriker som "Bort med snopptvånget", "såhär utnyttjar män kvinnor" etc. Men det verkar också som att bråkiga feminister har varit populärt bland tidningarna så att säga. Skulle misstänka att det sitter ett gäng kvinnor typ Linda Skugge med flera som motverkar och utefryser alla män som försöker skriva om jämnställdhet.
Inlägg #37: Postat: 2002-11-23 23:26:00
Andreas B
Till Anna H, sent omsider. Jag syftar faktiskt på det mansförakt som finns i vanliga tidningar som Expressen och Aftonbladet. Det är så att säga ett tillåtet eller kanske rentav uppmuntrat sätt att vinkla artiklar i dag. Jag har med tiden lärt mig att inte ta det personligt som man, men ibland blir man ändå sårad, det kan inte hjälpas.
Inlägg #38: Postat: 2002-11-24 00:15:00
d
Men att bli sårad är väl samma sak som att ta det personligt?
Inlägg #39: Postat: 2002-11-24 00:18:00
Andreas B
Jovisst, men jag skrev att jag försökte undvika det.
Inlägg #40: Postat: 2002-11-24 01:59:00
Stella
Men AB och Expressen slår ju åt alla håll-det är inte precis ovanligt att de gör övertramp åt andra hållet heller, tycker jag. Och kan någon svara på varför alla rapporter om våld mot kvinnor bara hamnar på AB Kvinna och aldrig under nyheter? Angår det verkligen inte alls SVeriges män att en del av dem misshandlar kvinnor?
Angår det inte alla vuxna att en del vuxna misshandlar barn? Ibland får man intrycket att det hela bara är en skrämseltaktik för att göra kvinnor rädda.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...