Manliga skitstövlar blir feminister

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2002-11-24 08:31:00
Andreas B
Hm, konspirationsteorierna frodas bland bägge kön, tycks det. Jo, Stella, visst angår nyheter om våld mot kvinnor alla. Men är det verkligen sant att de bara hamnar på AB Kvinna?
Inlägg #42: Postat: 2002-11-24 08:32:00
Andreas B forts
En annan sak tycker jag är när män uppmanas att ta avstånd från våldtäkter, kvinnomisshandel etcetera. Visst ska vi det. Men ibland undrar jag _när_ somliga feminister menar att vi ska göra det. Jag sitter verkligen aldrig och pratar och håller med någon som ska ut och misshandla!
Inlägg #43: Postat: 2002-11-24 11:40:00
pelle
det är ju inget skitsnack att män tänder mer på visuella stimuli än kvinnor, det är ju ganska uppenbart att det är så. Se bara på utbudet av porr, det finns fler bögporrtidningar än tidningar a la Playgirl riktade mot kvinnor. Vore kvinnor lika intresserade av att se nakna karlar som vi är av att se nakna brudar så skulle det givetvis finnas mer porr för kvinnor. det som säljer produceras. ganska basic.
Inlägg #44: Postat: 2002-11-24 12:35:00
d
pelle: Jag håller med, därför är det närmast katastrofalt när feminister proklamerar att visuell sexualitet är någonting fult, ytligt och förkastligt. Det är ju i princip att säga att alla män inte är önskvärda i vårt samhälle. Vad tycker vi om det? Är det någonting vi snällt ska acceptera?
Inlägg #45: Postat: 2002-11-25 10:32:00
hj
d: Precis som du känner att män i media framställs som monster och genetiskt felprogrammerade vilket jag håller med om att de framställs som och det är inte klokt så framställs också bilden av att män enbart ser kvinnor som något man har sex med alternativt har hjälp av i hushållet. Det ÄR ju inte så i verkliga livet, men media förstärker detta så ofta de bara kan.
Inlägg #46: Postat: 2002-11-25 10:35:00
hj forts
Det är därför ämnena porr och prostitution blir så extremt laddade för tjejer, det känns som om tjejer idag bara bekräftas som sexobjekt, inte t ex som yrkesmänniskor det talar ju lönen om. Det här med visuell sexualitet tror jag enbart är en social och kulturell grej, flickor uppfostras fortfarande till att vara "fina" medan porr ses som något ganska naturligt för pojkar.
Inlägg #47: Postat: 2002-11-25 14:13:00
Kalle G
Anna H18 och Katarina30: Feminister brukar ju hävda, bl a i diskussioner om sexuella trakasserier, att mottagaren av ett budskap har rätt att tolka/uppfatta det som den vill, och det är avsändarens ansvar att se till att det inte kan missuppfattas. Nu hävdar ni att våra negativa uppfattningar av feministiska debatter inte existerar och ifrågasätter våra upplevelser och intryck. Är det inte det som brukar kallas "förminskning" och beskyllas vara en patriarkal "härskarteknik"?
Inlägg #48: Postat: 2002-11-25 14:30:00
Kalle G
Stella 40: Såvitt jag har sett brukar de misshandelsartiklar du nämner, tas upp både på förstasidan och kvinnosidan på AB. Sedan ligger ju artiklarna på förstasidan sällan mer än en dag. Men vem vet, de kanske borde ha en "samhälls-sida" eller liknande att lägga sånt här på? Jag vet iaf att de ofta får kritik på sina insändarsidor för att de inte har någon Mans-bilaga motsv. AB Kvinna.
Inlägg #49: Postat: 2002-11-26 08:14:00
pelle
hj... det är ju knappast en sexuell och social grej. Gå in i en välsorterad tidningsaffär, det finns mer bögporr än porr riktad mot tjejer. Hur går det ihop med bögars i övrigt ofta ganska feminina uppträdande? om det nu är som du säger alltså att flickor uppfostras till att det skulle vara fult att kolla på nakna kroppar o snoppar e dyl.
Inlägg #50: Postat: 2002-11-26 09:01:00
hj
Du vill alltså ha det till en genetisk könsbetingad företeelse. Ja, jag kan ju egentligen inte hävda att det absolut inte skulle vara fallet. Men MIN övertygelse är ändå att det handlar om normer och kulturella ramar. Bara för att man har ett feminint uppträdande så betyder det väl inte att man "lyder" under samma normer som kvinnor? Blir homosexuella män uppfostrade till kvinnor?
Inlägg #51: Postat: 2002-11-27 13:02:00
yes
Enligt feminismen är Allt beteende inlärt.
Inlägg #52: Postat: 2002-11-29 11:08:00
Helena
intressant artikel/ DN kultur;Länk: dn.se
Inlägg #53: Postat: 2002-11-29 14:31:00
nix
Detta är vad de flesta liketsfeminister förnekar och absolut inte vill höra:
Länk: aftonbladet.se
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...