Inlägg #21: Postat: 2002-12-13 02:14:00
|
JohannaP |
Flera män som dig, tack! Värt att tänkas över en eller fler gånger, bra formulerat! Den första 5-stjärnan den här månaden! / JohannaP
|
|
Inlägg #22: Postat: 2002-12-19 03:19:00
|
Danneman |
Fan, vilket jävla fittstim det var här då!
;-
|
|
Inlägg #23: Postat: 2002-12-21 00:20:00
|
Johan |
mm. visst. men är inte ett av grundproblemet att alla de "frigjorda" och "jämställda" kvinnorna säger sig gilla jämställda och fjolliga män, medan de attraheras av buffliga mongon..? så länge kvinnorna inte ändrar på det, kommer vi aldrig nå fram... till varandra.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2012-01-15 16:51:00
|
liolinv |
#5"babenerd" 2002-11-22 20:19:00,
om nu "ungefär hälften" av killarna på ditt högstadium var "tafsande mongon", så hur hänger det ihop med denna bisats:
"så så många helt oskyldiga små svärmorsdrömmar som du antyder kan det inte sitta där ute i TV-sofforna."?
En följd av det du skriver är ju att ungefär hälften av killarna INTE var "tafsande mongon", eller hur?
Jag beklagar att du, enl. dig själv, är ett av "många kvinnliga arslen". Du "tillber" tydligen "snälla män" men varför kan du inte se att de kanske utgör hälften av alla män? eller fler, vem vet...
|
|
Inlägg #25: Postat: 2012-01-15 19:49:00
|
Leif Erlingsson |
Länk: sourze.se Andreas Björsten 2002-11-22 15:45, artikeln: - Trevlig artikel. Den har ju drygt 9 år på nacken, men den håller än. Själv skiter jag dock i att låta mig sorteras, jag vägrar all sortering i annat fack än "mig själv" facket.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2012-01-16 11:16:00
|
Bizon |
Ja artikeln är bra, men jag undrar över tänket i denna kommentar citat//Det handlar om rättvisa . Det handlar om att män måste avstå- från en del löneökningar. Från en del karriär, om de ska dela lika på barn-,hemarbete.Diska och städa betydligt mer.Ha mindre pengar,inflytande,äga betydligt mindre.Större konkurrens.Ingen gratis auktoritet pga av sitt kön.Om vi ska ha ett jämlikt samhälle utan könsdiskriminering kommer de flesta män att förlora något på det-vilken samhällsklass de än tillhör.//sc Vad är det som så självklart säjer att män kommer att förlora på att få leva i ett rättvist samhälle?
Är det inte snarare tvärt om - att alla kommer att vinna på det då det framför allt kommer att knäcka de nuvarande strukturer som tjänar på och vidmakthåller dagens orättvisor - det gäller som jag ser det att i första hand definiera varifrån förtrycket kommer och sluta stirra oss blinda på vad som finns mellan bena på folk.
Min erfarenhet av förtryck- och härskartekniks-utövare är att mängder av skitstövlar som en mycket anslående könsbärarmarkering klär sej i klänning, men oavsett ytlig klädnad är det svårt att missta sej på grundproblemet - det faktum att det är en "skitstövel" maktkåt människa som otillbörligt utnyttjar sin maktposition" - och visst, sådana finns det gott om oavsett vilken könskategori som studeras.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2012-01-16 11:52:00
|
Jocke - sourzial |
Ja den här hade jag missat, men namnen han tar upp känns ju igen! Fast förf har nog missat här, att Ehrenberg snarast skryter om sin manlighet, och där tror jag mycket av den manlige feministen ligger: Att se sig, eller åtminstone benämnas ocvh uppträda?som "överordnad". Och sedan ha nytta av kakan och äta upp den, han är ju "feminist". Även "Kapten klänning" nyligen kanske minns?
Linton som nämns som tafsare har nu politiskt utnyttjat Brevikattentatet i en bok.
Det handlar alltså om att terroristen och massmördaren Anders Behring. Han skulle skulle ha haft statsfeminismen som främsta mål för sitt hat och sina attacker. Lösa spekulationer dessutom.
DN publicerar ett utdrag ur boken ”De hatade”, alltså skriven av Magnus Linton och utkommer den 19 januari. Linton är enligt Wikipedia* en författare och samhällsdebattör med feministisk inriktning som hör hemma på vänsterkanten.
När det gäller "skitstövlar av andra könet", så är de ju tydligt att en del kvinnor utnyttjar det statfeministiska rättsrötan och könsrasismen i offentliga sektorn. Samt då dubbelmoralen i media som DN och AB. Under länken kan man se AB:S löpsedel från igår: "Därför föredrar vi rika män." Inget nytt, men samma ohöljda skrýt som hos Eherenberg, och tydligen helt OK?
Länk: genusnytt.wordpress.com
|
|