Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ja artikeln är bra, men jag undrar över tänket i denna kommentar citat//Det handlar om rättvisa . Det handlar om att män måste avstå- från en del löneökningar. Från en del karriär, om de ska dela lika på barn-,hemarbete.Diska och städa betydligt mer.Ha mindre pengar,inflytande,äga betydligt mindre.Större konkurrens.Ingen gratis auktoritet pga av sitt kön.Om vi ska ha ett jämlikt samhälle utan könsdiskriminering kommer de flesta män att förlora något på det-vilken samhällsklass de än tillhör.//sc Vad är det som så självklart säjer att män kommer att förlora på att få leva i ett rättvist samhälle? Är det inte snarare tvärt om - att alla kommer att vinna på det då det framför allt kommer att knäcka de nuvarande strukturer som tjänar på och vidmakthåller dagens orättvisor - det gäller som jag ser det att i första hand definiera varifrån förtrycket kommer och sluta stirra oss blinda på vad som finns mellan bena på folk. Min erfarenhet av förtryck- och härskartekniks-utövare är att mängder av skitstövlar som en mycket anslående könsbärarmarkering klär sej i klänning, men oavsett ytlig klädnad är det svårt att missta sej på grundproblemet - det faktum att det är en "skitstövel" maktkåt människa som otillbörligt utnyttjar sin maktposition" - och visst, sådana finns det gott om oavsett vilken könskategori som studeras.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?