Erkänna faderskap

Den här tråden diskuterar artikeln Erkänna faderskap.
Inlägg #1: Postat: 2002-11-18 09:39:00
Magdalena
Håller helt med. Jag tyckte det nvarförnedrande att sitta där med min sambo som skulle intyga att vi haft samlag när vårt barn avlades. Vi gick också dit innan förlossningen för att som du,ha allt klart. Men jag var tvungen att ringa när vår son var född och uppge ahans födelsevikt. Dessutom fick jag frågan om jag haft någon annan under perioden.Jättekul
Inlägg #2: Postat: 2002-11-18 09:39:00
Magdalena forts
Jag ser det så här:Vad är det som säger att inte en gift kvinna kan bedra sin man? Är barnet automatiskt makens bara för att man är gift? Knappast. Dessutom är det väl fler som får barn inom sambofförhållanden än inom äktenskap numera så reglerna är verkligen gammalmodiga...
Inlägg #3: Postat: 2002-11-18 09:56:00
sten
Som jag skrev i romanen du läste kap 1-3.Mannen blir alltid far om han är gift"äktenskaplig börd".Men samlagsförhöret borde kunna tas bort i dessa DNA-tider.Det tillkom väl för att förebygga ev fadersskapsmål.Det fanns en del som sa "Barnet är inte mitt" om det tog slut
Inlägg #4: Postat: 2002-11-22 22:32:00
Magnus Gustavsson
Håller med varenda stavelse. Ska ringa på måndag för att boka tid och uppge födelsevikt varför?. Man borde bli arg men jag blir bara trött. Man borde införa faderskapstest redan på BB på alla - även gifta.
Laddar...