|
Inlägg #1: Postat: 2002-11-15 17:28:00
|
|
Bättan |
Mest fascinerad blir jag av att här presenterar ML själv fakta hämtade från den utskällda kvällspressen.
Jag skulle inte stödja ett liknande lagändringsförslag, men är det så att det blir så illa i GB så räcker det förhoppningsvis med undertecknat kontrakt?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-11-15 20:02:00
|
|
Diana |
Det märks att du inte har haft med rättsystemet att göra.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-11-15 20:31:00
|
|
My |
Lilla gubben.... Pluggar du juridik eller något? Eller sponsras du av något advokatförbund? Naivare artikel har jag inte läst på länge. Tror du verkligen benhårt på rättvisan. Jag hoppas för din skull att inget hemskt kommer att hända dig eller dina anhöriga för du kommer få en chock.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-11-16 10:59:00
|
|
Linn |
"Et tu Sourze"...? Det material som publiceras på sourze.se speglar inte alltid/eller nödvändigtvis de som står bakom sajten. Du borde allltså rikta dina åsikter mot skribenterna. Precis som vanligt alltså.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-11-16 19:44:00
|
|
Carro |
Men vad har du då att säga om de fall där en solklar våldtäkt har skett men där våldtäktsmannen dömts till ett mildare straff just för att kvinnan ifråga varit full, "fel" klädd, osv? Det är väl det det hela handlar om?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-11-16 21:30:00
|
|
jenny nilsson |
I ett fall av misstänkt våldtäkt där kvinnan omedelbart hävdar våldtäkt. har märke på hals i underliv o.s.v.
Spermaprov bekräftar att det är den utpekades sperma. Han hävdar att samlag ägt rum men inget tvång. Strypmärken framtill är svåra att göra på sig själv. En duktig rättsmedicinare kan ofta avgöra om det är självförvållat. forts...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-11-16 23:04:00
|
|
tvärsäker |
Fina flickor våldtas aldrig. Det är ju bara alkoholister och lösaktiga slampor som råkar ut för sånt. Har de ingen anständighet i kroppen är det inget att göra åt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-11-17 23:24:00
|
|
Erik Lindgren |
Kom igen, Michael. Gör en snabb könsbytesoperation och bröstimplantat. Sup dig sedan full och klä dig utmanande. Se till att du blir våldtagen, hamna i rätten och kolla hur det funkar på riktigt. Sedan kan du fälla en ordentlig kommentar.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-11-18 17:31:00
|
|
jenny |
Målsäganden frågas ut om SITT tidigare sexuella beteende. Hur många och hur hon hafty sex med. Motsvarande frågor till de anklagade tycks extremt sällsynta. Varför sätter sig ML inte in i ämnet och skaffar lite sakkunskap? Även angelägna debatter kajkar ur. Dock kan man ju höja nivån genom att veta vad man skriver om.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-11-19 18:50:00
|
|
Magnus Gustavsson |
ML missuppfattar debatten med flit eller så är han bara dum i huvet. Debatten handlar inte om bristande bevisning och det vet ML. Han anser bara att kvinnors rättsäkerhet och människovärde trafficking-debatten inte ens är värt att ta hänsyn till i debatt än mindre i samhället. Det viktiga är att upprätthålla mannens frihet att ta vad han vill ha. Nu när jag har sett en bild på honom har jag dock fått större förståelse för att han lägger så mycket krut på det här...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-11-19 18:57:00
|
|
frida |
Men Michael, vad är du ute efter? Att försvara vårt rättsväsende? Får man inte längre påpeka när saker inte verkar stå rätt till? Ska vi bara svälja systemet utan att ifrågasätta det?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-11-20 10:08:00
|
|
Bevis tack. |
Debatten har stagnerat, nån måste komma med nån form av bevis på hur det går till.
|
| |