Min fru är en apa

Den här tråden diskuterar artikeln Min fru är en apa.
Inlägg #1: Postat: 2002-11-15 10:14:00
Anna Li
Life sucks! När jag hade börjat jobba igen efter vårt andra barn tog jag ut 4 enskilda föräldradagar som min man var tvungen att skriva över. Eftersom jag inte hade bråttom så skickade jag itne in på ett tag. Då fick jag hot brev från försäkringskassan att de skulle sänka min sjukpenninggrundande inkomst till 0. Jag skrev och frågade hur de skulle kunna göra det när jag jobbade heltid. Men jag fick givetvis aldrig något svar....
Inlägg #2: Postat: 2002-11-15 10:16:00
Anna Li
Grattis till dottern förresten! Och livet suger inte alls, bara en del myndighetskontakter. var förresten glad att ni är gifta så du slipper gå til socialen och svara på frågor om ert samliv för att erkänna faderskapet
Inlägg #3: Postat: 2002-11-15 11:09:00
Magdalena
Så sant så sant. Jag har funderat på om det är "förskingringskassan" eller CSN som vinner när det gäller usel kundservice och låååånga handläggningstider och kommit fram till att FK vinner. Men när någon av dem ska ha pengar från oss återbetalningar eller dylikt då gårdet snabbt minsann!Lite märkligt...
Inlägg #4: Postat: 2002-11-15 11:23:00
mikael v
f-kassan, a-kassan, af, länsarbetstjolahoppasan... överallt dessa väderkvarnar! in med svärdet i dem bara!
Inlägg #5: Postat: 2002-11-15 18:11:00
sten
härlig text om en institution man måste ha i dagens samhälle. Annars skulle vi inte få några revyer.
Inlägg #6: Postat: 2002-11-17 09:51:00
suz
när jag fått mit andra barn så skickade jag inte in til pastorsämbetet om hans namn på en gång, 3mån ?, fick ett brev där det stod at det var den ogifta moderns plikt att anmäla om namn inom 3 mån,ogift mamma var understruket med RÖTT ! fy bubblan ! 20 år sen,
Inlägg #7: Postat: 2002-11-18 16:41:00
Michael Bärlin
Framförallt fycker jag att FK är väldigt ojämn i sin servicenivå. Ibland får jag svar efter bara ett par dagar, och med välvillig tolkning. Ibland får jag vänta vansinnigt länge på svar, och med en alternativ, sämre, tolkning av reglerna.
Inlägg #8: Postat: 2002-11-19 23:38:00
Sanna Parkell
En gång fick jag TRE utbetalningar samma vecka! Jag brukar erbjuda mig att komma dit och lära dem hur man gör, efter sex år med FK kan jag deras regler bättre än de som arbetar där.
Inlägg #9: Postat: 2002-11-23 10:41:00
du kan försäkra dig om att de kommer trakasera dig
Försäkringskassan har lärt mig att hata. Vilka är de där jävla anonyma jävlarna som verkar vara utsända för att förpesta ens liv. När man själv får förklara reglerna för dem för tionde gången blir man trött. När dessa regler är för komplicerade för att det ska gå in i deras skallar blir man trött. Och när man blir bemött med förmyndande arogans blir man trött. Hur fan har de mage och bete sig som de gör och hur fan går det för de som är sjuka och svaga, invandrare som inte orkar stå på sig.
Laddar...